Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 30 september 2010

Nästan hela veckan...

Av Lisa - 30 september 2010 20:27

Fredag i morron.

Vi har således klarat en hel vecka själva jag å grabbarna.

Det enda som brustit riktigt rejält är mitt ätande.

Jag har levt på frukost.

Visst jag har gjort lunch till Viggo, men den lilla rackaren föredrar makaroner å korv å liknande, å det är inget jag är så förtjust i. :(

Nästa vecka MÅSTE jag skärpa mej på den punkten med.

Ingen mår bra av en hungrig mamma! :D


I dag har det varit tufft.

Leo har varit vaken så gott som hela dagen i stället för det sovandet vi vant oss vid. Dessutom har han varit ledsen å velat äta konstant.

Stackars Viggo har fått stå åt sidan å häga med oss i sängen där vi suttit den största delen av dagen.

Han är varit så duktig, å snäll mot sin lillebror.   

Visst, vi har tittat på för tok för mycket tv.

Å visst, han flippade i ett par omgångar, men det var inte så konstigt.

Dåliga samvete försvinn!!!

Har burit, både på den lille å den stora å ammat en jäkla massa, å det sliter på kroppen.

Har ont överallt, å tröttheten efter att ha varit vaken sen halv fem gör sej påmind.

Skulle dock inte velat byta bort det här hemmafru-livet för allt i världen!   

Hoppas verkligen att Leos lilla mage inte kommer krångla mer nu.

Å att han lungar ner sej med ätandet.

Annars får det bli napp men jag vill inte ta till det förrän jag vet om det kanske är dåligt med mat så han vill få i gång det bara...

Jag har ju som sagt inte ätit så bra...


Vi har varit på bvc.

Vi såg ut som hej-kom-å-hjälp-mej alla tre, Viggo hade bestämt både sina egna å Leos kläder. :P

Jag kunde däremto inte skylla på Viggo, jag fick ta det jag hittade. :S

De växer å frodas bägge mina killar. :)

Leo hade gått upp 200 gram till, å väger nästan fyra kilo å var 54 cm.

Viggo vägde fjorton kilon å var 97 cm. :D


Vi har ätit stekt torsk å potatismos å stuvad spenat.

Å när Viggo hade lagt sej slängde jag i hop centerkakor å räktårta(som vi ska ha till middag i morron. :D)    Recept kommer. :D


Nu ska jag duscha.

Sen hoppas jag på nått litet inlägg till efter Per. :D

 
 
Ingen bild

Ida

30 september 2010 21:19

Super morsa!! Skönt att det ändå går så bra! Det är tufft med 2 små men du är ändå så positiv!!
Kram

Lisa

1 oktober 2010 09:13

Jag gör i allafall mitt bästa, både med att vara positiv å med barnen. :D

 
Ingen bild

Angelica

30 september 2010 21:23

jag känner igen mig så mycket i det du skriver lisa. ! jag hade också så dåligt samvete första tiden sen man kommit hem från bb, ofelia stod där så snällt o tittade på när man ammade men det värkte i hjärtat att hon fick ta hansyn till oss hela tiden. o så blev det ond cirkel så de kom aldrig så mycket mjölk som zelma behövde vilket gjorde att hon ville suga ännu oftare, och då lev det ännu mer väntan... o till sist la jag ner hela jobbet och gav henne flaskan istället, o då hade vi nöjd bebis o nöjd stor tjej, o nöjd mamma :) men kämpa på, var rädd om bröstvårtorna nu i början bara om han vill suga så mycket. Stor kram!

Lisa

1 oktober 2010 09:16

Ja, jag kan sätta pengar på att Leo kände av stressen i går å ville äta hela tiden bara därför, för trygghet å för att han säkerligen inte fick i sej det han skulle annars.
Vi kämpar på å testar lite till, sen får det va! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards