Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under juni 2009

Av Lisa - 28 juni 2009 18:20

Det blev både en båttur med stopp på Tjärö å en stund på fastlandet i köpegårda. :D

Både jag, mamma å Viggo har badat. Å vad härligt det var!

Jag ÄLSKAR att bada precis lika mycket nu som när jag var liten.

Har dock gått å blivit betydligt mera osmidig på att klättra på klippor med åren å är lite smått nojjig inför andra båtar å andra faror på sjön.

Viggo ligger redan, vi är alla helt matta allihopa i värmen å skinnet svider, men det är det värt. 

Så härligt med sommar!

Av Lisa - 28 juni 2009 09:51

I dag ska vi åka till havet!

Årets första strand-dag för vår del!

Ska bli härligt, jag älskar havet!

Viggo var pigg som en mört här å värsta mysungen, men nu har jag faktiskt fått honom till att somna lite.

Så han är pigg å utvilad när vi åker sen.

Får se om det blir köpegårda eller ut med M å Ps båt.

Det blir bra vilket som. :D

Nu ska jag packa ner lite grejer som vi behöver ha med oss innan kotten vaknar igen! :D


 


Av Lisa - 27 juni 2009 21:16

Passade på att natta lite bilder från Roger nu igen. Både från midsommar å från idag.

Så bra bilder! :D


Denna gillar jag från midsommar. :D

 

Å denna är från i dag. :)

 

Av Lisa - 27 juni 2009 20:44

De ringde från jobbet tidigare i kväll.

Nejtack till att svara mitt i ett kalas å nejtack till å jobba extra säger jag!

Nu vill jag ta tillvara på all ledig tid jag kan få med min familj.


Då var det kväll igen då.

Inte så trött faktiskt.

Men vad ska man hitta på, pallar ändå inte se på film eller tv så..


Här kommer en bild till på mej i mitt fina linne å på lite av min rosa design på altanen. :D

Av Lisa - 27 juni 2009 20:40

Social med Martin?!

Som kompensation för min urusla framförhållning bjöd jag Martin på ljuvlig(eller ja, grymt falsk om jags ka vara ärlig) solosång i form av Ja må han leva ute på altanen. :D

Sen försvann han ut i kvällen...

Undrar vart? ;P

 

Av Lisa - 27 juni 2009 20:02

Så då var det gjort.

Inget mer kalas innan förrän Viggo fyller två i februari.


Det har varit en fin dag. :) Super bra väder, till skillnad från förra året då vi satt inne å firade.

Vi fick mycket fint bägge två, Martin fick mest tröjor å en GPS av Marina å Roger! :D 

Han var mycket nöjd. :)

 

(jag är väldigt nöjd med min outfit, måste jag bara tillägga. :D)


Maten gick verkligen åt. Det mest tog faktiskt helt slut. 

Sånt gillar inte jag, det var en miss i planeringen...

Det ända som belv över var tårta. :) Det blir gott till kaffet i morron. :)

 

SItter på altanen å varvar ner med ett glas vitt. :)

Ljummet å skönt ute fortfarande! Är sommaren här nu tros?

I morron ska vi till stranden, eller kanske rent av ut på havet.

I vilket fall som helst ska vi INTe till nån poppis beach, då kan jag inte slappna av som jag ser ut!


Nu ska jag vara lite social med min birthday-boy! :D

Av Lisa - 27 juni 2009 07:54

I dag fyller världens bästa sambo å världens bästa pappa 26 år! Grattis Martin! (födelsedagsbarnet steg upp med Viggo kvart i sex å lät mej ligga kvar. när jag väl vaknade fick han till å med påminna mej om att det var hand födelsedag. illa, lovar att bättra mej till nästa år <3)

Av Lisa - 26 juni 2009 22:08

Eftermiddagen i Sölvesborg var myclet lyckad.

Trivs som bara den i sällskap av Jennie å hennes familj. :)

Som en bonus var även Lizette å hennes två små sötisar också där. :D

Fick god mat som Viggo Matvägraren Arvidsson åt riktigt bra av. :D

Viggo trivdes med bra, han kramades å var socialt i till max. :P

I allafall med de vuxna. :D

Jag tog, trots att jag hade kameran me mej, bara två kort som blev kassa. Jennie där emot är både bättre å flitigare fotograf å har lagt upp bilder från dejten på sin blogg. Kolla där. :P


Tack så mycket för i dag, vi kommer snart igen! :D


När Martin kom hem fick Coop ett besök av oss. Handlade det mesta till kalaset i morron förrutom köttet som vi köper i morron på City Gross.

Åt faktiskt middag när Viggo hade somnat i kväll å sen la vi oss på soffan å kollade på den senaste Wallander.

En bra film men jag har tyvärr svin-ont i magen! :S

Ska snart värma min vetekudde å krypa ner i sängen..


Kom på den briljanta idén(läs: nödlösningen) att låta Martin välja sin egna present å sen betalar jag den. (så j*vla trist! jag vet!!!)

Han ska få en väska i allafall å sen har det varit many förslags uppe. Staket, gps, sladdlös häcksax osv...

Får se hur det slutar. Å när det slutar, ingen lön på kontot här ännu i allafall...!


Gissar på en tidig morron i morron med. Å så måste det väl bli dessutom, om vi ska hinna med allt..

Gonatt!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards