Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 14 februari 2008

Av Lisa - 14 februari 2008 20:20

Nu har jag nog nästan lyckats övertala Martin att jag behöver honom för att kunna öva in avslappning och spiralandning inför förlossningen. Hoppas han inte bangar nu bara. :)

Längtar till å med efter förlossningen nu, tycker det ska bli spännande att se hur jag, eller snarare vi lyckas hantera det hela. Tror stenhårt på att mina övningar kommer göra nytta i allafall.

Såg en förlossning på Sjukhuset innan, jag började som vanligt gråta när de lyfte upp bebisen till mamma. :)

Vill ha mitt barn här nu...  


Mia, hur gick det i dag?

Av Lisa - 14 februari 2008 17:22

Nu har jag hämtas haléns-paketet.

Det var nära att helvetet bröt lös på Servus. Stina skulle med hämta ett paket så hon passade på att följa med. Vi ringde på klockan tre gånger innan det kom någon å hjälpte oss. Två personal gick till å med rätt förbi oss där vi stod å väntade. Stina höll på att gå i taket, hon är lite yrkesskadad å förväntar sej att alla ska va så bra på sitt jobb och serviceinriktade som hon är, tyvärr är de flesta inte det dock.. :(












Paketet innehöll i allafall två tunikor och ett par jeansshorts till mej. Shortsen ser väldigt stora ut, men jag chansar ändå på att de passar, i allafall i början av sommaren :) Tunikorna var med ganska stora, jag fick på mej dem nu, men det kan va skönt å ha nått som täcker fladdret lite sen. :)


Martin har beställt två par jeans och en jacka faktiskt, vi får hoppas det med sitter bra. :)

Av Lisa - 14 februari 2008 16:06

Som ni vet hatar jag det mesta som har med frisyer och hår att göra.

Jag klipper mej runt två gånger om året och sätter upp håret i en tofs redan ett par timmar efter jag har varit hos frissan.

För att mitt relativt ny klippta hår skall hålla sej upp behöver jag en bra hårsnodd och minispännen.  

Dagens problem är att jag har ett ända hårspänne kvar, å jag glömmer alltid att köpa nya. :(  Dessutom gick snodden sönder för en halvtimme sedan, å det har jag inga heller, hittar aldrig några bra i affären utan jag brukar alltid få av Stina... Vet inte var hon köper dem, men bra är dom. Kanske man kan ringa å kolla om hon har en till mej, akutsituation som det är..? :)


Jag driver den 10:e mest aktiva  bloggen på bloggagratis. :)


Av Lisa - 14 februari 2008 15:44

Nu har jag fått min tredje upplaga av den senaste inspirationskatalogen från IKEA. Undrar varför?

Kan dom veta att jag absolut vill dit köpa min fotölj och en badbalja?

Skulle gärna vilja kolla om våra dvd-hyllor fortfarande säljs med, de finns inte på hemsidan, men de kan ju finns kvar i varuhuset ändå.

Det blir dock inget den här helgen, eftersom den redan är fullbokad, men kanske nästa...? :)


På tal om möbler så har vi hittat ett vitrinskåp(?!?) på Jysk av alla ställen.

Hittar ingen bild, men det passar till vårt nuvarande köksbord, som senare skall verka som "finbord" i huset.

Det är lite lägre, har ett skåp i mitten med glasluckor, lådor och två skåpsluckor i trä. Om jag inte minns helt fel... :)

Tyvärr så har vi ju det så sjukt trångt, annars hade vi nog redan köpt det, men i slutet av mars eller början på april har vi nästan blivit lovade ett rum i huset, då kanske man kan köpa på sej det. :)


Hittade förresten tacokrydda skafferiet så det blir tacopaj, hoppas inte Martin ville han nått annat, han sa nämligen köttfärspaj innan när han ringde å "önskade". Är han bortskämd..? Lite kanske...? :)


Av Lisa - 14 februari 2008 15:20

Jag har alltid menat att det inte spelar så stor roll kvalitetsmässigt vad någonting kostar och vad det har för märke. Många gånger kvittar det, men jag har mer och mer ändrat uppfattning i den här frågan.

Till exempel hävdade jag envist att Icas egna specialflingor smakade exakt som Special K från kellogs, det funkade tills icas var slut å jag köpte kellogs, hundra gånger godare.


Samma sak gällde min super dyra mascara som jag köpte i sommras, eller snarare removern...

Men i allafall, i veckan tog min mascara slut(dryg eller vad?! Köpte den juni). Jag köpte en ny, för 85 kronor från Mabyline, den där som har grön å rosa förpacking. har alltid använt den förut, men den skulle sluta tillverkas, det var därför jag "tvingades" byta. Nu måste jag åter erkänna att somliga saker är värda sin vikt i guld, eller några kronor över det. För min nya mascara kan inte mäta sej med den från Lancome för tvåhundrafyrtiofem spänn.

Den nya syns ju inte! Trots att färgen heter very black, känns det väldigt very blekt och osminkat.

Med andra ord blir det till att bita i det sura äpplet och gräva lite djupare i plånboken... Igen...

Av Lisa - 14 februari 2008 13:11

..paket har kommit...?


Det plingade precis till i mobilen, å jag har tydligen ett paket att hämta på Servus! Det var på tiden!


By the way, om ni inte redan har filmen The holliday, köp den med aftonbladet i dag. GRYMT BRA! :)

Av Lisa - 14 februari 2008 13:01

Vilket innebär, veckans bästa tv. :)

Alltså vad blir det för mat? kl. 21. Å före dess Sjukhuset och Kustbevakarna. :)


Känns som att hela mitt liv kretsar kring den där dumbuken. Eller dumburk å dumburk, som Emelie sa i dag när hon ittade runt: har ni två platt-tvs?

Svar ja, en jätte i vardagsrummet å en lite mindre i sovrummet.

Den i lilla sovrummet används så gott som varje kväll av Martin, han måste  är nämligen kolla på minst ett gammalt Svensson, Svensson avsnitt på dvd innan han kan sova.


Usch vad trött jag är, funderar seriöst på att lägga mej i en timme i allafall. Men då får jag såklart dåligt samvete för det, speciellt med tanke på det underbara vädret.  Sånna här fina dagar SKA om man har möjlighet spenderas utomhus. Och som ni vet är mina möjligheter till rörelse begränsade, å det blir bara värre med tyvärr. Har sjukligt ont i låren. 

Tycker nästan att jag har skäl nog att bli sjukskriven, det hade varit en extrem lättnad, både fysiskt och mentalt... 

Av Lisa - 14 februari 2008 12:38

Inga dåliga provresultat i dag heller. :)

Får helt enkelt acceptera att det är något psykiskt som ligger bakom hur jag mår. Trött är jag verkligen i dag, men det är kanske inte så himla märkligt, med tanke på hur natten var...


Precis innan jag skulle köra innan ringde Martin, han ville visst ha middag nu. Det var ingen träning i kväll, anledningen? Det är alla hjärtans dag, vet inte om det är tränarna som ska va hemma å toffla eller om det många som har lämnat återbud, men come on, så vikigt är det väl inte?


Det blir i allafall köttfärspaj, med ostkaka till efterrätt, lite kan man ju lyxa till det. :) 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards