Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 13 december 2007

Av Lisa - 13 december 2007 16:23

...om det nu är något av intresse?

Fick tillbaka provet på andning och cirkulation nu i eftermiddag.

Hade två fel...

Fick inget betyg, men dock en kommentar... 

Bra jobbat! Du kan ju allt.... 


:) 

Av Lisa - 13 december 2007 15:55

I dag är det ju den 13 december, Luciadagen... Har tyvärr inte skådat något glitter eller en enda ljuskrona.. Men än bör det inte va för sent eller?


Är förbannad på Föräkringskassan igen! Det måste vara något allvarligt fel på den myndigheten! Nu har dom räknat ut min årsinkomst, de har räknat på perioden 070101-010930, sen när blev det ett år? Niomåndadersinkomst, skulle det snarare kallas! Som det ser ut hade jag troligtvis tjänat på att stämpla hela hösten i stället för att ta studielån, eftersom det inte räknas in som inkomst. Dessutom är det inte min årsinkomst jag vill veta! Det hade jag dessutom kunnat räkna ut själv bara genom att plocka fram min senaste lönespec. å kolla vad jag har tjänat hittills i år. Jag vill ju veta hur mycket pengar jag får när jag är mammaledig och inget annat! Försökte räkna ut det själv, då får jag det till ca. 4000 kronor i månaden! Hur fan är det möjligt? Vad är då lägsta beloppet undrar jag?

Men det som stör mej allra mest är att de skickar ut papper utan att lämna ett nummer till någon på kontoret i Karlshamn, alltså dem som handlägger oss. man får ringa till en växel, en växel som har öppet mellan 10-15! Jävla fegisar!

I morron klockan 10, kastar jag mej på luren, då ska de få höra ett å annat!

Av Lisa - 13 december 2007 09:57

I går kom vår x-box hem ifrån sin backpacker resa genom Europa. 

Spavistelsen i Tyskland eller om det var nånstans i England verkar ha gjort underverk, den funkar i allafall igen. Det verkar dock som om ett par veckor utomlands har fått den att glömma sitt modersmål, svenskan är helt borta... Mycket märkligt, vi får kommunicera på engelska än så länge.


Sitter å väntar på Stina och lyssnar på julmusik. Försöker komma lite i stämning, vi ska nämligen ut på stan å handla några klappar. Jag är mest på jakt efter nått rött klädesplagg i val-storlek. Skulle vilja känna mej lite julig på Marina å Rogers julfest på lördag.. Önska mej lycka till... :/


Kan nån förklara hur Roxette- It must have been love hör hemma på Absolute Christmas?! 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards