Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 22 april 2014

Surfplatta?

Av Lisa - 22 april 2014 10:41

Jag har varit å är fortfarande till viss del, ganska så negativt inställd till att barnen skulle få egna surfplattor.
Vi pratade om det i julas, men jag tvärvägrade då.

Barnen brukar spela våra telefoner i bland, framför allt när vi ska köra långt eller i sammanhang när det gynnar att de sitter stilla.
(I väntrum, på matställen osv.)

På väg hem från Älmhult i går tog batteriet slut i både Martins å min telefon.
(Vi måste skaffa billaddare, men det är en annan historia.. :P)
Å sista biten hem blev en pina.
Barnen retades med varandra å skrek i leken å mitt huvud värkte mer å mer.

Moral-morsan i mej tycker att barnen borde läras att åka bil utan underhållning(det kunde vi ju på 80-90-talet) men 2000-tals mamman tänker lite annorlunda.
Om det finns trix för å underlätta vardagen varför ska de då inte användas?

Jag tänker att en surfplatta(eller ja, två stycken får det bli) kan komma till nytta för hela familjen i sommar.
I bilen, på hotell, på restauranger.

Så nu frågar jag er.
Surfplattor till barnen?
Vad tycker ni om det?
Är det okej?
Vilka ska man köpa?
Vilka appar är bra för en 6 respektive 4-åring?

 
 
Ingen bild

Angelica

22 april 2014 10:57

Jag som pedagog tycker du låter du sund! Håll nere allt vad iPad o dator användande heter, det kommer dom åt ändå o bombas av. Men ibland u det ordnade former, 10 min då å då med ägg klocka o lära sig art spela tillsammans o var o ens tur övar både gott kamratskap o kan va mkt lärorikt. En bra o pedagogisk sida med massor av gratis appar o spel o länkar till bra pedagogiska sidor är papunet.se den sidan rekommenderar jag o vet att många förskolor o region Skåne använder till sina barn både "vanliga" inom skolvärlden o för de barn med särskilda behov.

Lisa

22 april 2014 13:32

Tack för tipsen! ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards