Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under augusti 2012

Av Lisa - 21 augusti 2012 09:54

 

Leos höstskor.

Lite lägre, men stabila från Kavat.

Köpta i skoaffären på Kosta Outlet.

Gillar den affären skarpt, snabb service å många snygga skor.

Hittade ett par snygga till mej själv också, men snålade ur. :(

Hoppas de finns kvar senare i höst, för då funderar vi på å ge oss dit, utan shoppinghatade barn i släptåg. :)


Är hemma framför min dator efter att ha lämnat barnen på dagis å kompletteringshandlat lite.

Vi tog sovmorron å chansade på å inte sälla klockan men hann ändå i väg på utsatt tid. :)

Sovmorron blev det faktiskt, gick upp kvart i åtta. :D

Leo sov snällt i sin säng fram tills Martin skulle stiga upp å sen sov vi vidare i vår säng alla tre till strax efter sju. :D

Viggo har också sovit i natt, bara nått litet kli men betydligt lugnare än förgående nätter.


Jag jobbar bara en kort kväll i dag, börjar inte förrän fyra å innan dess bör jag ju hinna klart med de två uppgifter jag ska lämna in när kursen drar i gång på allvar igen nästa vecka.

Det är perfekt när man kan göra såhär, lämna barnen tidigare när de ändå måste till dagis å sen få ha sina lediga dagar helt lediga tillsammans med dem.

Hoppas jag klarar mej på den tiden även när utbildning nummer två startar.

Det kommer bli lite mer de veckor jag måste befinna mej i Växjö, men i övrigt hoppas jag som sagt.


Håller redan på med det sista på reflektionen(så svårt å få till det bra!) å kommer röra mej mellan datorn å diverse hemmaplock hela dagen.

Kan mycket väl bli så att jag bloggpausar både en å fem gånger med.

Först ska jag dock slänga i hop en muffinssmet, blåbären får jag inte gå till spillo. :)


Skolbänken var det alltså, via spisen, via tvätt, via kaffebryggaren.


Kram å hej på en stund! :)



Familjeliv · Jobb · Leo · Lisa · Shoppat · Vardag · Viggo
Av Lisa - 20 augusti 2012 21:28

 

Jo, det kan kan va så att det absolut tråkigaste som finns är att läsa om hur trött jag är.

Det hindrar mej dock inte, från å skriva : m-y-g-o-d vad trött jag är nu.

Slitigt å irriterat på jobb, å ju mer jag tänker på hur en kollega skyller ett gemensamt misstag bara på mej desto argare blir jag.

Jag är inte ofelbar, långt i från, å jag har missat å det står jag för, men jag skulle aldrig nånsin få för mej att sälja ut nån annan för å rädda mitt eget skinn.

Jag är på jobbet för jag vill ge människorna där ett värdigt slut på sitt liv, en sista tid som faktiskt ger dem något.

Men just nu. Nä. Jag uppnår inget utöver det dagliga. :(


Efter jobb å middag åkte vi till Sanna, Henke å Livia en stund.

Trevligt å se dem även fast jag mest ägnade mej åt å jaga barn å skälla.

Man kan bli less för mindre, men tröstar mej med den lååånga stunden innan middagen som barnen lekte i hop utan bråk å att de faktiskt inte bråkat speciellt mycket alls i dag. :D


I morron ska jag ägna förmiddagen åt att färdigställa mina två komvux-uppgifter å sen kvällen åt jobb.

Men innan dess hoppas jag på sovmorron, eller för den delen sömn i ett par timmar, jag är inte så kräsen på det viset. :D


Kram å gonatt på er!


(tänkte passa på å baka med i morron, när jag ändå hänger hemma vid datorn. tar som alltid tacksamt emot era bästa recept.)

Familjeliv · Jobb · Leo · Lisa · Martin · Vardag · Viggo · Vänner
Av Lisa - 20 augusti 2012 16:19

Unnar mej en latte i väntan på att middagen ska lagas.
Lyxar till det lite med tigerräkor å jordnötssås.
På en sketen måndag som mamma å pappa brukar säga. :P

Sketen ja, det skulle jag till stora delar säga att den här dagen varit.
Visst jag är trött av sömnbrist, men mest less på hur vissa människor funkar. :(
I dag är det så illa att jag vill bort, byta arbetsplats för just nu är det för mycket som inte funkar...
Saknar mitt gamla jobb, där uppskattades mitt slit å engagemang på ett helt annat sätt!

Tur jag har mina underbara ungar.
Gladaste Leo som slängde sej om halsen å visade sin kärlek när han mötte sina gamla fröknar på dagisgården.
Å finaste Viggo som säger att de kliar som tusiken på fötterna å planerar vad vi ska baka med för mjöl. :)

Snart kommer bästa mannen hem också, då ska vi äta å sen köra å kvällsfika hos våra vänner i notavalla, jag tänker dessutom utnyttja deras expertkompetens å be om ett utlåtande om viggos svullna ben. :)

Kram på er bästa!

Av Lisa - 20 augusti 2012 15:28

Japp.
Jag å Viggo har precis plockat de mogna blåbären från våra buskar.
Det blev två deciliter. :)
Tror allt det får bli en omgång muffins av dem. :)

Av Lisa - 20 augusti 2012 06:20

Nattens bästa vän.

Nästintill obefintlig sömn i natt igen.
Viggo har sparkats å kliat, Leo har varit uppe å flummat å mina egna myggbett har plågat mej där i mellan.
:(
Bättre förutsättningar kan man ju inleda vecka med, å jag hoppas det lägger sej under dagen.
Pratade med 1177 om svullnad å sånt, men det var ingen fara enligt dem så det får vi ju lita på då...

Nu ska jag väcka mina små, för nu funkar det visst utmärkt å sova. :)

Av Lisa - 19 augusti 2012 21:16

     


Klockan är inte ens halv tio å det känns ändå som om den skulle va en bra bit över midnatt.

Är helt å totalt utmattad.

Det är mysigt i stugan det är det, men semester det kan man inte kalla det, inte på något vis. :)


Vi möttes av värmebölja när vi steg ur bilen här hemma i eftermiddags, 30 grader visade temomentern.

Jag stod inte ut å efter en stund tjafsande tog jag med mej den stora å övertrötta sonen till Sternö.

Väl där njöt vi i fulla drag, simmade å dök å kopplade bort trötthet å envist kilande myggbett.

Det märktes att Viggo uppskattade det hela å det är verkligen guld värt å få några stunder med bara honom i mellanåt.

På hemvägen hämtade vi mat som fick utgöra söndagsmiddagen. :D


Helgen avslutades sen med en stund hos bästa grannen medan mannen såg på spansk fotboll som tydligen drog i gång igen i dag.


Ska strax bädda ner mej jämte Viggo-spiggo som tagit klådan å svullna ben med sej in i vår säng.

Har vi tur får vi åtminstone ett par timmars sömn innan klockarna ringer in den nya jobbveckan.

Sexdagsvecka väntar för min del, å det ska tydligen bli varannan-dagsväder å med lite flyt kan vi spendera eftermiddagarna vid havet. :D

Det verkar som vi ska få lite sommar till, inte dumt alls för jag hann då aldrig tröttna. :D


Gonatt på er!

Vi ses i morron igen!

Av Lisa - 19 augusti 2012 16:37

Kvällsdopp i 20 gradigt hav med finaste Viggon som sällskap! :)

Av Lisa - 19 augusti 2012 15:06

Stackars min pojke. :(


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards