Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 13 september 2011

Blöjbyte? :)

Av Lisa - 13 september 2011 21:08

När Viggo var bebis testade jag lite olika sorters blöjor till honom, men valde då främst mellan Libero å Pampers.

Eller, val å val, eftersom han reagerade på Pampers med irriterad hud så blev det Libero (up & go) vi använde ända till han slutade mej blöjor.

Dessutom tyckte jag han stank kiss när han hade Pampers.


Ett tag hade vi vanliga tejpblöjor till natten efter som up & go:na läckte igenom.


Till Leo har jag även varit konservativ å han har använt Libero han också.

Men de har inte funkat så bra, minst ett byxbyte om dagen å blöt pyjamas varje natt, så jag kände att det var dags å släppa lite på rutinerna å testa Pampers igen.

Även där byxblöjor, Easy up kallade. :)


Det första jag gjorde var å slita sönder en blöja när jag tog på Leo den.

Så tunna är dem, å så tyckte jag de va märkligt små för å täcka in betydlig fler kilon än dem Leo väger.

Hittills tycker jag dock de håller tätt å det är ju det jag söker.

Att det sen är nästan tio fler blöjor per förpackning är ju inte heller nån nackdel.

Men jag tycker nog att Leo reagerar på dem också, han är röd å dan å så tycker jag de luktar illa.


Svårt det där.

Vilka blöjor använder era barn å varför?


 



 
 
Ingen bild

Jessica

13 september 2011 23:27

Jag använder också Libero till Tilda, och detta med nästan samma anledning som dig... att jag tyckte Pampers luktade illa! Trodde bara det var jag som tyckte det då ingen annan sagt något om det. Men jag kan hålla med om att up&go läcker alldeles för lätt. Men jag använder vanliga tejp-blöjor på natten och det funkar bra! :) Hoppas ni hittar något som passar Leo!

Lisa

14 september 2011 07:12

Jo, jag tycker de luktar blä. :(
Men jag orkar bara inte med å ha tejpblöjor dygnet runt, för det är tyvärr inte bara på nätterna Leo kissar igenom. :S
Jag ger Pampers ett paket till, den får vi se hur jag gör... :D

 
Ingen bild

Emelie Petersson

14 september 2011 14:36

Tycker Pampers blöjor blir så tunga..? Jag har också försökt med dom ett tag men det blir alltid Libero ändå. Dom är faktiskt bra. Pampers tyckte jag var så bra just med att dom var så tunna och mjuka men nej, hänger ner i knävecken efter en fis typ.. Lite läskiga å ta på också.. Lycka till :-)

Lisa

14 september 2011 14:40

Jag håller verkligen med om att de känns överfull efter ett litet kiss.
Som sagt, jag ger dem ett paket till, sen byter jag nog tillbaka. :P

 
Frida

Frida

14 september 2011 15:21

Jag har använt mig utav Bambos blöjor :) Eftersom jag har två blöjbarn & inte det feta plånboken som jag så många ggr önskar mig så provade jag på dom & de funkar relativt bra på bägge mina :)

http://www.mammanolte.blogg.se

Lisa

14 september 2011 21:45

Så pass? :)

 
Lisa - mamma till Knut

Lisa - mamma till Knut

14 september 2011 22:31

Pampers! Knut kan absolut inte ha Liberos, dom funkar SKITDÅLIGT på Knut! Här skrev jag ett litet irriterande inlägg på liberos blöjor: http://mammatillknut.bloggplatsen.se/2011/08/11/6003011-aldrig-mer-libero/

På dagen använder vi Acive Fit, dom tunna pampers och dom är skitbra! Sen på natetn använder vi pampers Baby Dry, den håller mer kiss än active fit. Vi har testat ibland att ha active fit på natten, men då läcker det igenom. Men baby dry håller.

MEN liberos höll ju inte ens på dagen! Och när Knut bajsade så gick det alltid igenom! Plus att liberos blöjor är mer hårda än pampers, pampers är jättemjuka! Så jag tycker att det borde vara skönare och mer skonsamt att ha pampers.

Men blöjor verkar funka olika på barnen. Men du kankse ska testa ngn billigare märke? Har hört att typ icas eller coops blöjor ska vara helt okej.

Byxblöja kan Knut inte ha, dom faller av honom när han kissar mkt plus att jag gillar inte att dom blir så tjocka. Näe vanliga tejpblöjjor kör vi.

http://mammatillknut.bloggplatsen.se

Lisa

15 september 2011 08:31

Antingen får jag som du säger testa nått helt annat, för Pampersen ger utslag å håller inte när Leo bajsar. :(
Eller får jag ge mej å köpa Libero's med tejp...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards