Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 21 juli 2011

Febertopp å osäkra planer..

Av Lisa - 21 juli 2011 09:17

Klockan 21.58 i går kväll fick vi en förklaring till varför i allafall den älsta sonen haft en pip å gnäll-dag.

Då vaknade nämligen Viggo å var varm som en kamin av feber å mycket riktigt visade temomentern strax över 39 grader. :(

Han fick alvedon å somnade om till tjugo i tolv.

Då ringde pappa på min mobil.

Martin skulle ju hämta dem å pappsen måste ha trott att jag med skulle sitta uppe.

Det gjorde jag inte utan jag sov som en gris, men som dagt Viggo vaknade å skrek å hade sej, innan jag fattade att han såklart var kissnödig hade han även väckt Leo med skriken så jag hade en stunds highlife här innan allt lugnade sej igen.


Nu på förmiddagen(ja, efter frukost är det förmiddag..! :P) har febern dock försvunnit å Viggo är sitt pigga, pratglada jag igen.

Vi ska avvakta till lunch innan vi ger slutgiltigt besked till våra tilltänkta gäster.

Jag tycker dessutom att Leo kändes varm i dag, men det verkar bara va inbillning för nån feber har han inte.


 

Viggo är som sagt pigg å har följt med sin rastlösa fader på en sväng.

De skulle först till statoil å pumpa däcken på Martins cykel å sen till Jem&fix på fönsterbrädes-jakt.

I både vårt sovrum å Leo's rum är det nämligen fortfarande lösa marmor-bräden.

Å det känns allt annat än säkert när Leo är så pass mobil å nyfiken som han är..


Härom kvällen hördes det som att Leo välte ner en av sin krukor från fönstret.

Omöjligt tänkte jag, dit når han inte.

Det gjorde han inte mycket riktigt, men en blomma låg lik väl på golvet.

Det var rullgardinen Leo fått tag i å stått å dragit den fram å tillbaka tills krukan gick i golvet.

Så nu får vi dra ner den i efterhand eller inte alls... :)

Han kommer ge oss jobb å gråa hår den lille busen. :D   

 


Nu ska jag ta mitt kaffe å sätta mej i en fåtölj med H&M's höstkatalog.

Även om Martin har två veckor kvar på sin semester så känns hösten allt annat än avlägsen.

Nått festival-väder är det då rakt inte. Regnet hänger i luften å det är grått å kallt..

Lite synd då jag faktiskt hade lite lust å sett om man kunde fyndat några kläder utanför butikerna i stan nu på förmiddagen...


Håll tummarna för feberfritt så att Jajja å co kan komma framåt eftermiddagen. :D


Jag, ja jag är ju tillbaka i kväll som vanligt!

Ha en bra dag! :D


 
 
Emmy

Emmy

21 juli 2011 10:02

Ja, nästa gång får vi absolut köra lite längre och hälsa på er (stad) :-)
Bläddrade även jag i HM-katalogen idag, men för en gångs skull blev jag inte köpgalen. Bra iofs...
Hoppas era middagsplaner blir av som planerat. Kram.

http://remsansbistro.blogspot.com

Lisa

21 juli 2011 12:39

Jag hann bara ta bort platsen på katalogen innan Leo vaknade å vill hjälpa till å bläddra så jag fick ge upp... :P
Det blev två febriga pojkar här i stället för gäster, men grillad tonfisk blir det ändå. :D

 
Ingen bild

lizette

26 juli 2011 21:24

ikväll läser jag ifatt allt missat....därav alla kommentarerna på en gång. fanken vad lik leo är dej=)

Lisa

26 juli 2011 21:32

Du får gärna kommentera hur mycket du vill. :D
Så roligt att du tycker det. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards