Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 15 april 2011

Zzzzz...

Av Lisa - 15 april 2011 20:55

I kväll känner jag att det till å med finns en risk att jag somnar på soffan. :P

Har sovit fyra timmar i natt så det är kanske inte så konstigt..? :)

Kunde inte somna i går kväll utan låg å funderade i stället å då blir det ju som det blir. :D

Det problemet lär jag nog inte ha i kväll. :P


En söt liten Leo så där mitt i inlägget är väl inte fel? :D


 

Vi har haft en trevlig drälldag i dag. :)

En shoppingrunda, först en snabb vända till Ica för å hämta ett paket å köpa helg blommor när vi ändå var där(de är lite billigare där. :P). :D

I dag blev det dock inte tulpaner som vi annars brukar köpa, utan vita rosor. :D Blommorna sällskapar med en rosa påskhöna-kruka som vi fick av familjen Olsson förra helgen. :)


När vi kom hem å ätit lunch gick vi ut.

Solen kom å gick å vinden var inte den varmaste men det var ändå härligt å va ute. :)

Vi gick en runda till lekplatsen å blåste såpbubblor.

Å åt mellanmål ute på en filt. :)

När vi gick in kom mamma å pappa å tittade inom.

Jag hade ringt å efterlyst far min då jag inte sett så mycket av honom på sistone å så ville jag diskutera lite angående påskmaten.

Så värst mycket matprat blev det inte då Viggo såklart la beslag på morfar för lek, men jag lyckades få fram att bröd föll på min lott. :D

Vi skulle dock höras igen på söndag, får se om jag ska laga nått mer. :)

Martin kommer ju va långledig så jag tänker passa på å stå lite extra i köket. :)

(yeah right, det kommer ju säkert inte alls komma en massa i mellan. :P)


I kväll har vi då enligt mannens önskemål ätit Cesarsallad.

Gott värre å jag är lika förvånad i dag över att man kan bli så mätt på en sallad. :D

Till efterrätt blev det inte glass som jag först tänkte utan det blev Nougatmousse i stället.


Alla som känner min man förstår varför jag var tvungen å testa detta. :D

Tyvärr hann jag inte med å göra grissinisarna som tillbehör men moussen var riktigt god, å då är jag ingen nougatoman som Martin. :)



Jag håller fortfarande på med samma vin som vi hällde upp till maten, det är gott å så, men jag är verkligen ingen stordrickare. :)

Vi ser på Svensson, svensson här, som vilken vanlig kväll som helst hos den här familjen.:D

Härligt med helg är det i vilket fall, hur många gånger vi än har sett de där avsnitten(jag skrattar för övrigt fortfarande åt dem.. :D).

Jag ger det dock max ett avsnitt till innan jag tackar för mej. :D


I morron ska det påskgympas å sen grilla med Emelie å Snoff. :D

Men innan de kommer bara måste här städas.

Å då menar jag inte bara dammsugas. :)


Natti natt nu, å trevlig helg. :)

 

Viggo ville att jag skulle ta bild när han red på Billy Boy.

Som ni ser var det lättare sagt än gjort. :P

Sötnos. :D

 
 
Ingen bild

Sandra K

16 april 2011 19:41

Kanske är för sent, men vi har kopiator! Hör av dej om du vill låna! =)

Lisa

16 april 2011 22:02

Ja, det hade varit toppen. :)
Då behöver jag bara ett engelskaproffs som kan översätta felbeskrivningen åt mej med. :)

 
Ingen bild

Sandra K

17 april 2011 10:58

Mitt wordprogram har automatisk översättning till engelska. Har dock inte provat det än, men det kan ju vara ett tips. =)

Lisa

17 april 2011 16:58

Jag har ju inget word, men det finns säkert translate-grejer på nätet med. :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards