Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 30 mars 2011

Vad äter era små?

Av Lisa - 30 mars 2011 15:00

Precis som när Viggo skulle börja äta vanlig mat så håller Leo's matvägran på å göra mej halvt galen. :/

Han är till å med ännu svårare att truga än Viggo var.

Har sagt det innan å säger det igen att om man inte har haft ett matvägrande barn så har man ingen aning om hur jobbigt  detta är.

Leo äter gröt. Å välling.

Thats it.. :S

Jag är snart desperat...

Har jag några läsare med barn mellan 6 månader å 1 år?

Skulle ni i sånna fall vilja svara på ett par frågor..?

Vad äter era barn? Hur ofta? Några tips?

 
 
Ingen bild

tilla

30 mars 2011 15:10

jag kanske är helt fel människa att svara då mina barn älskar mat och öppnar munnen för allt men iaf. Min Milo han äter välling på morgonen o 1,5 timme senare 2 dl gröt med fruktpure sen sover han lite och äter igen efter ca3-4 timmar och då blir de 1,5 barnmatsburk o lite efterrätt och sen sover han lite och så lite mellanmål då efter 2-3 timmar med gröt o smörgås o fruktpure. sen äter han kvällsmat efter 2-3 timmar o sen vällingen 1-2 timmar senare. Men mycket med matvägran har studier visat att de är föräldrarna som är oroliga och ängsliga och de smittar av sig på barnen. Så om försök att ta de med ro och låt han leka lite med de och beröm honom jätte mycket när han ätit och gör måltiden till något riktigt roligt:) hoppas du inte ta illa upp. Lycka till!!!

Lisa

30 mars 2011 15:25

Tack! Jag gör allt för att han Inte ska märka min oro å hejar för allt vad jag är värd när han väl äter nått! :)

 
Lisa - mamma till Knut

Lisa - mamma till Knut

30 mars 2011 19:45

Plockmat! Testa sätt fram på bordet mat åt honom och se om han gillar det :) Knut gillar bäst när han får äta själv, han brukar oftast bara försöka putta bort skeden. Men äta själv är inga problem :)

http://mammatillknut.bloggplatsen.se

Lisa

30 mars 2011 21:17

Tack för tipsen. :D

 
Ingen bild

Johanna

30 mars 2011 21:00

Har en son som inte är såå glad i bitar i maten.. Men har alltid ätit när de är fint mixat.. Jag har alltid gjort maten själv annars vägra han äta i huvudtaget..!
Han har aldrig gillat potais men provade sötpotatis.. Han älskar de.. Morötter å palsternacka va de som gick lättast att få i honom i början.. Nu äter han de mesta med lite större bitar i dock inte stora.. han är 10 mån.. Annars är ju gröt de bästa han vet å likaså välling.. Förstår din frustration för kännde likadant ibland..

Lisa

30 mars 2011 21:19

Usch ja, Viggo han ville inte ha hemlagat alls han, men nu testar jag å ge Leo samma som oss(låter bli å salta) för puré funkar inte alls.. Dessa barn, man kan fundera i hjäl sej. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards