Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 22 september 2010

Ingen lust. Inte tid.

Av Lisa - 22 september 2010 16:52

Nä.

Ingen blogglust alls i dag.

Beror som vanligt på att det är såååå tråkigt å behöva försvara sej hela tiden.

Jag vet att det kommer med den här hobby:n å jag vet att de flesta av er menar väl.

Men ändå.

Jag är en människa som alla andra, om än duktigt mera offentlig eller vad man ska kalla det.

Å jag bli ledsen, även om det inte är syftet.


Har gjort en massa skoj i dag å ska i väg nu.

Får se om det blir fler inlägg i dag, eller om jag tar en paus!


 
 
Ingen bild

Liselott

22 september 2010 17:39

Naturligtvis är valet i denna fråga helt och hållet upp till föräldrarna - man gör det man tror är bäst. Om du mår dåligt av att det blir en debatt kring detta så kanske du inte ska uttala dig i frågan...? SJÄLV är jag övertygad om att förksolan är bra. I en kommentar ovan efterfrågades forskning kring detta. Jag ägnade ca 30 sekunder åt sökning i ämnet på google och fann följande:
http://www.viforaldrar.se/artiklar/2005/10/20/darfor-ar-forskolan-bra-fo/

Läsvärt kanske?

Hälsn. Liselott (ej densamma som Lotta i de andra kommentarerna.)

Lisa

22 september 2010 21:10

Jag har inte försökt mej på å starta nån debatt, inte ens uttalat mej i frågan från början.
Var tvungen å försvara mej bara eftersom det enligt vissa var rena varnvården att min tvååring inte går på dagis.
Jag tror å tycker dagis är utmärkt, om man måste, annars låter vi bil. :D

 
Madde

Madde

22 september 2010 19:51

Det känns som att de flesta har missuppfattat ditt val med att ha Viggo hemma. Dom pratar om skolan redan. Viggo är två år, det handlar om att han ska få vara hemma med sin mamma och sin lillebror i ett år och som jag har förstått det ska du börja jobba sen igen? Då är Viggo tre och inte ens i närheten för att börja i skolan. Han kommer att ha gått om tid att lära känna nya kompisar och han kommer då inte att bli missanpassad. Jag och mina syskon var också hemma när vi var små med mamma och både jag och min syster har egna barn idag och jag kan inte se några fel på oss.. Ekvationen går ihop dåligt. Lisa du gör rätt så länge det känns bra för dej och Viggo. Trots kommer oavsett om han är på dagis eller inte. Jag är med trött ibland trots att Isolde är på dagis. Vem är inte det, vi är mammor. Stå på dej och jag kan tycka att det är ganska så meningslöst att poängtera att dagis finns titt som tätt. Alla vet vi att du Lisa är medveten om det, det är ju inte så att du glömt bort det bara för att Viggo nu är hemma. Skrattretande vad folk alltid ska lägga sig i.

Som sagt jag tycker du gör rätt och hade jag haft möjligheten hade jag gjort detsamma, det är sällan Isolde e på dagis om jag inte har något att plugga och har möjlighet att ha henne hemma. Jag anser att barnen ska vara hemma så mycket i den möjlighet det går och självklart blir det då vårt jobb att aktivera dom och se till att de utvecklas men jag ser bara det som en bonus om jag får ta mer del i hennes utveckling än dagispersonalen. Det är en förmån man ska ta tillvara på så som samhället ser ut idag.

http://mti07.bloggplatsen.se

Lisa

22 september 2010 21:08

Tack för de orden. :)
Jag tänker likadant. :)

 
Lisa - mamma till Knut

Lisa - mamma till Knut

22 september 2010 20:57

Alltså jag förstår inte varför folk ens ska idas kommentera om att ni valt att inte ha eran son på dagis! Det är ju inte deras barn, det är ju någon annans! Hur ids man en kommentera om en sån sak som inte rör en själv...! Det är ju ett beslut som man familj valt! Dom får ju välja själv om sina egna barn ska gå på dagis eller inte, varför skulle inte ni få göra det?? Men det finns konstiga människor :P

Jag gillar att läsa din blogg och jag tycker absolut att du ska fortsätta blogga och du ska absolut skriva det du vill och det du tycker! :D Kramar från mig och Knut! :D

http://mammatillknut.bloggplatsen.se

Lisa

22 september 2010 21:07

Tack så mycket. :D
Roligt att du gillar min blogg. :D
Tyvärr finns det en baksida med bloggandet, man skapar debatter å får ta en massa skit utan att man önskar detta.
Det tar bort lite av det roliga, men jag brukar resa mej ganska kvickt nu för tiden. :)

 
Ingen bild

Martina

23 september 2010 11:05

Måste bara inflika min åsikt :) Varför skaffa barn om man inte vill umgås med dom? Jag har inte gått på dagis och anser inte att jag har mått dåligt över det. Sen förstår jag att det finns omständigheter som gör att man måste lämna sina barn. Man ska göra som man känner :) Hoppas allt är bra :)

Lisa

23 september 2010 15:42

Tack tack. :)
Jag vill i alla fall utnyttja varenda minut med mina pojkar. :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards