Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under augusti 2010

Av Lisa - 11 augusti 2010 08:34

I dag vankade vi lite tidgare än vanligt.

Men klockan sju känns ändå överkommligt när man vaknar av att en lite grabb vill kela.   


Vi ska strax cykla mot lekplatsen för att möta upp Emelie å hennes kids.

Viggo ser mycket fram emot detta, han älskar å cykla nämligen.

Tur man klarar det när man knappt kan gå...


Tack å lov verkar värken i fogar å bäcken ha stannat av.

Jag har riktigt, riktigt ont, framför allt märks det när jag försöker springa å på nätter å mornar när jag försöker ta mej upp, men det har i allafall inte blivit värre på sistone.

Ska ju till BM i dag. Gissar på att blodtrycket fortfarande är lågt som tusan å att mitt järnvärde har gått ner.

Får se om det blir niferex som gäller nu sista månaden...

När jag ändå håller på å bitchar om graviditeten måste jag lipa av mej lite.

För hur mycket jag än trivs medlivet å tillvaron i stort trivs jag då rakt inte med min kropp nu.

Inga kläder sitter bra(skitkul när man har tre 25årsfester å ett kalas inom en snar framtid) magen är full med nya bristningar(*piiiiiiiiiiiiiiiiip*) å jag är tjock precis överallt.

Huden har till å medbörjat motarbeta mej å jag MÅSTE verkligen klippa min lugg.

Det där sista kan jag såklart ta tag i, å det ska jag göra kommande vecka med.

Men vad hjälper det när man knappt vill visa sej bland folk? ;(

Snart är det över, å då har jag två barn å SKA ta tag i mej själv omgående!!


Nu ska jag sminka mej, sen bär det av. :D


 



Av Lisa - 10 augusti 2010 21:11

För det första:

F*n vad jag älskar er,

mina vänner där ute. :D


Så är det.

Tur man är ledig.

Hur skulle jag annars hinna med allt? :)

Dagen började som sagt med frukost.

Frukostgästerna anlände punktligt klockan nio

Var nästan lite sressad då vi sov till tio över åtta. :D

Frukosten å fikan blev lyckad trots att jag fick sockra pajen i efterhand, eftersom jag glömt ha det i smeten. :)

   

Efter allt ätande gick en runda till lekplatsen.

Tog tyvärr inte med mej kameran, vilket jag nu ångrar, eftersom det kunde blvit både roliga filmer å bilder. :)

Men, men kul var det i allafall.

Stina skulle tyvärr jobba kväll, men vi andra körde en runda till Långasjön.

Jag, Emelie å Viggo badade. :)

Snoff han klättrade mest på stenar han. :)

 

När våra vänenr åkt fortsatte Viggo å jag å va ute.

Satt i över en timme å bara studerade honom när han lekte så fint i sin sandlåda. :) Denna ljuvliga pojke. :)

Å sen tog vi oss en glass med, har man semester så har man. :)

         



Har precis sett klart på säsong tre av Dexter.

Svinbra. :D 

Nu ska jag snart ta en dusch sen sova.

Har en fullt planerad dag i morron med.

Lekplatsen på förmiddagen med Emelie å hennes barn å barnmorskan klockan ett.

Hoppas nästan på lite mer mulet då jag har en massa ofärdiga projekt inomhus.

Inte för att det kommer märkas i alla renovering.

Det är nog det värsta, har dammsugit två gånger i dag å det syns inte. :S

Måtte denna hall bli klar fortare än kvickt. :P


Gonatt på er!


Å btw, jag vill ju såklart ha rosa skal på min iphone sen för utseendets skull å inte bara för att skydda den. :D

Jag har en image som måste upprätthållas, ALLA mina elektronikprylar är ju rosa. :D Eller i allafall min dator(å musen till denna) min kamera, hand-dammsugaren å mina tre(eller fyra, eller fem) senaste mobiler. :)

Av Lisa - 10 augusti 2010 16:26

Min lilla make gick nästan i taket när har fick veta att displayen på min nya telefon är gjord av glas.

Å det ska erkännas att det gör mej lite nervös med.

Jag är en sån person som tappar min mobil ganska lätt... :P

Därför är det lika bra att investera i ett sånt här eller liknande, fortast möjligt. :D

 

Såklart ska jag vara EXTREMT försiktig, men it couldn't hurt, right? :)

Av Lisa - 10 augusti 2010 08:48

Det är alltid lika roligt när folk inte

förstår ironi eller tar ALLT så allvarligt! :)


I dag firar vi Snoffs födelsedag med frukost! :D

Grattis på 25-årsdagen.

 

Av Lisa - 9 augusti 2010 21:04

Ja, såhär ska det va nu.

Inget jobb som kallar, bara Viggo å jag å såklart såsmåningom också lillasyster/bror, som tar dagen som den kommer. :D

Ljuvligt, underbart å en gåva att få spendera all denna tid med Viggo å nya bebisen sen. :)


Vad har vi då gjort i dag?

Beställt en iphone 4.

Sorterat å städat bland en massa kläder.

Tittat på en massa tv för Viggo vägrade gå ut eller ens leka med bilar.

Tror han behövde denna dagen efter helgens bravader.

Såhär var tanken att lördagsnatten skulle sett ut...

Men vid två var det en grabb som ropade efter mamma å en moster som uppfyllde denna önskan. :D

Söta var de i allafall. :P


Nu i kväll har jag bakat lite.

Förberett inför morrondagen.

Ska bjuda Snoff, Emelie å Stina på frukost för att fira att Noffen passerar den magiska gränsen. :)

Det blir kalljästa frallor å jordgubbs royale. :D


--------------------------------


Fick en kommentar från Hanna som undrar vad nya bebisen ska heta om det visar sej vara en lillebror. :D (tack för komplimangen angående min blogg med.:D)

För ni har väl förstått att jag förälskat mej i Vera å är det en liten dotter vi får ska hon även få namnet Stina

All den hjälp å stöd Stina(min syster om ni missat det. :P) har gett mej sen Viggo föddes gör det namnvalet självklart. :D

Viggo har tre namn, å det ska även denna nya bebis få.

Martin är milt sagt inte lika förtjust i Vera som jag är, men jag ger mej inte. :D Inte angående Stina heller, men det trejde namnet får han gärna välja. :D Annars är klingar väl Vera, Stina, Elsa Arvidsson ganska bra, eller hur? :P

Så till pojknamnen.

Vi har fortfarande inte hittat nått självklart pojknamn men Hugo var på tal redan innan vi fick Viggo å så föreslog Stina namnet Leo häromdagen å det känns riktigt bra. :)

Tycker de passar bra i hop med Viggo.

Otto har jag alltid gillat å även Dennis, men de namnen tror jag inte heller min make är något fan av. I allafall inte Dennis... :)

Jag försökte ju in i det längsta döpa Viggo till Harry, men Martin vägrade. :) Harry är annars ett släktnamn från Martins sida, hans farfar hette det nämligen. Annars vet han inte så många släktnamn, medan jag gillar många av mina.

Vi får se vad det blir. :D Har ju ett litet tag, närmare bestämt en måndag på oss å fundera. :)


-----------------------------



Här kommer de utlovade bilderna på överskåpen å på min redan kära rullvagn. :D

Vagnen är nyoljad, men jag tror brödburken ska stå där sen. :)

   

Nu kallar sängen på mej.

Födelsedagsfrukost i morron å se framemot som sagt.

Myyyys. :)

Av Lisa - 9 augusti 2010 11:33

Ojsan hoppsan, se där ja. :D

Nu har jag beställt en iphone 4 16 GB från tre för 499 kronor i månaden.

 


Fris surf ingår å jag valde till 3000 fria mms/sms för 99(som dras från de 499) å sen dras det 49 kronor från potten till 3Vänner-tillvalet som innebär gratis minuter å gratis sms å mms till de som har tre, i mitt fall då till Stina å Martin. :D


Det var 3-4 veckors leveranstid, men det får man ta. :D

Ska bli spännande. :)

Av Lisa - 9 augusti 2010 09:06

Kollar runt på tre.se.

Om jag fattar rätt kan jag förlänga mitt abonnemang, å förvisso höja månadspotten till 399 kronor i månaden, å få en sån här, med fritt surf å 3000 sms/mms i månaden som tillval i dess 399...

   En apple iphone 3GS 8 GB.

Ni som kan sånt här, är den bra?

Eller finns det bättre alternativ?


Som det ser ut nu överskrider jag jämt min pott på 199 kronor i månaden, så det blir bara en hundrig extra...

Ska försöka mej på å ringa tre när deras beställningstelefon öppnar vid tio...


Av Lisa - 9 augusti 2010 08:36

Vaknade halv fem.

Låg vakna i en timme å väntade på att Martins klocka skulle ringa.

Jag var beredd på gråt från Viggos sida, men när Martin sa till Viggo att han skulle gå upp å jobba fick han bara puss-kram-kelgos å sen viknade ugen hejdå å somnade om. :D

Vi vaknade halv åtta sen. :)

Har ätit frukost å ska snart leka med pippi-figurerna.  :)


Tänker inte hitta på så värst mycket i dag.

Sortera undan mina arbetskläder å kolla igenom alla bebiskläderna vi har sparat å rensa bland dessa. då jag vet med mej att där finns en massa jag aldrig tänker använda. :D

Det regnar ut så det passa bra med en hemmadag efter en helg på språng.

Handla ska vi med ge oss på.

Viggo har vant sej vid att köra liten kundvagn å det lär han inte sluta med i första taget så ser ni nått gigantiskt somförsöker springa på Coop är det bara jag som försöker handla. :)


Livet känns toppen, inget å oroa sej för. :D


Ha en bra dag!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards