Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 29 juli 2010

Projekt: renovera hallen. :)

Av Lisa - 29 juli 2010 20:39

Som sagt, i dag har första etappen på en total hall renovering inletts.

Vi kommer således(åter igen) leva på en byggarbetsplats i X antal veckor framöver.

Det är inget litet projekt kan jag lova å eftersom det handlar om husets mest centrala rum komemr vi alla vara mitt upp i det hela, hela tiden.

Hoppas det ska flyta på smidigt å inte ta längre tid än nödvändigt.

För att vara mera exakt ska vi göra följande...


Lägga klinkers med golv-värme innanför dörren.


Byta golvet i hela hallen plus i det sk. mellanrummet.


Mellanrummet skall få en vägg så bebisen får eget rum.

Får se hur vi gör med färgen där, jag bara älskar ju den gröna vi har nu, men är det en Vera som bor i magen SKA jag ha ett rosa rum,så är det bara. :D


Fyra nya innerdörrar med foder å allt va det innebär skall upp.


Paneltaket i själva hallen ska gipsas å sen ska där upp ett gäng spotar i stället för "vanliga" lampor.


Å slutligen ska alla hallväggar tapetseras.

Det ser jag allra mest fram emot då jag har förälskat mej i en tapet.

Såg först denna i ett avsnitt av Arga Snickaren(säsong 3, avsnitt fyra, skitsnyggt!)

 

Men när jag började leta efter återförsäljare hittade jag en annan som var snäppet snyggare.

Så den får det bli. :D   ---------------->

Kommer bli så bra. :D



När det väl är färdigt vill säga.

Känner på mej att det kommer kosta en hel del blod, svett å tårar från min sida å då ska inte ens delta vid själva arbetet....

Oreda å grejer överallt är inte precis min grej... :P

Men vill man få fint får man ju lida pin lite, eller hur? :P



När vi ändå håller på å renoverar verkar det dessutom som om det äntligen ska bli sånna här överskåp ovanpå kyl å frys...

   

Hittar ingen annan bild på hur vi har det där, men jag kan säga att vi rev ett städskåp för att få plats med skåpen å inne i dessa var det inte paneltak. :D 

Bilden är från juni 2008 å det är så där fortfarande ser ut vid sidan. :)

Vi ser det inte själva längre, men alla som komemr hit för första gången brukar undra lite försynt vad vi ska göra där? :)




  



 
 
Fru Nilsson

Fru Nilsson

29 juli 2010 20:55

Mmm, jobbigt att renovera. Jag är expert på att leva i byggröra, ett fall för arga snickaren. ;) Hoppas resultatet blir vad ni önskar.
Lycka till!

http://uddebo.bloggsida.se

 
Ingen bild

anna

29 juli 2010 22:02

Kommer bli ascoolt!! Heja Viggo han är ju kung på sin lilla tron :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards