Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under juli 2009

Av Lisa - 14 juli 2009 09:55

För första gången på mycket länge känner jag för att ägna tid åt

mina två stora hobbies den här bloggen å mat! :)

Det känns helt lovely måste jag säga.

Det saknas fortfarande ett par slantar på kontot för att jag ska kunna ge mej på en rejäl storhandling, men snart så. :)

Har däremot köttfärs hemma så jag hoppas på att få tid över under dagen till att göra ett rejält lass med köttbullar. :P

Det var länge sen...! 


I dag blir det dock fisk till middag, färsk sådan för vi ska till fiskaffären senare. :)

Det gillar jag vill jag lova!

Får se om M å P vill komma i kväll å se allsången med.


Nu tjatar Martin på mej att sluta sitta vid datorn. ;)

Lika bra å lyda! :D


Av Lisa - 14 juli 2009 08:32

 Viggo har vaknat exakt en gång i timmen precis hela natten. Kan inte räkna ut varför, men det bekymmrar mej lite. :SVi ska faktiskt ut på fredag är planen, men blir Viggo inte sej själv är jag inte så sugen på att lämna bort honom.Ja, ja, vi får se hur det blir. Annars känner jag ändå ganska pigg å i fin form hittills.Har en ehl del på agendan som man brukar när man bara har en ledig dag, men det känns helt ok alltihopa som sagt! :) Kickar i gång dagen med kaffe nu sen får vi se hur den artar sej.Lite avslappning å mycket lek ska jag försöka trycka in mellan måstena. :D

Av Lisa - 13 juli 2009 21:08

Jag är fortfarande uppe.

Har precis sett ett avsnitt av DH å ska kosta på mej ett till.

Kanske bjuder morrondagen på en sovmorron? ;) 

Eller ja, så tidigt som kvart i sex går jag i allafall inte upp!


Får se om jag se om jag orkar me detta eller om jag ger upp tidigare! :)

Gonatt!

Av Lisa - 13 juli 2009 19:26

 



Ja, jag vet att var å varann människa har sängstommen MALM från Ikea.

Det kan kvitta!

Jag vill ha den ändå, med den snygga å smarta förvarings-möblen bakom. :D Martin vill ha den i ek(som vanligt) men jag vill inte ha det i varenda rum utan väger mellan svartbrun(som jag vet är snygg) å mellanbrun som jag ej har sett irl.

(bilderna är lånade från Ikea.se)


Den sängstommen vi har nu blir bara fulare å fulare ju mer man ser den. Den har varit skit bra i lägenheten då den bidrar till en massa extra förvaring men här är den bara stor å klumpig. Å dessutom jätte hög. 

Nej, en trip till Ikea när lönen kommit hade inte suttit fel alls. :P



Av Lisa - 13 juli 2009 19:03

Eftersom jag är ledig i morron å Martin har semester firar vi lite fredag idag.

Har ätit helstekt fläskfilé å ljummen potatis sallad. Hade inga rädisor hemma så jag slängde i en burk kapris å sen glömde jag helt bort löken men det var gott ändå. :P

Fläskfilén stekte jag i min sprillans nya 28 cm's Jamie Oliver-panna från Tefal som jag fick i present av mina pojkar i dag. <3 Tack!

Till maten tog jag ett glas rött, som jag fortfarande inte har druckit upp.

Jättegott vin, men jag är för trött i dag.


Är nästan sjukligt trött. Kommer knappt i håg vad jag har gjort under arbetsdagen å kom på mej själv med att stå å blunda i omklädningsrummet innan jag cyklade hem.

Har ingen aning hur länge jag stod där med stängda ögon så man skulle nästan kunna påstå att jag somnade, STÅENDE!!!???

Det får bli en tidig (måndags) fredagskväll, det är en sak som är säker. :D


Viggo är inte alls i form han heller. Han bara gnäller å skriker.

Han är kanske inte redo för att sova en gång om dagen än?

Speciellt inte i kombo med att få en seg kindtand som inte alls verkr ha bråttom upp...

Eller så är det nån seperationsångest-fas, vad vet man?

Några ljusglimtar finns det dock å skrattet är aldrig långt borta. Speciellt inte om han får vår totala uppmärksamhet.


Martin är ute å donar med nått som vanligt.

Han ville att jag med skulle måla men det orkar jag banne mej inte.

Kanske masar jag mej ut sen...

Men först tänker jag sätta mej lite bekvämare å slösurfa lite. :)


Av Lisa - 13 juli 2009 14:52

Nu på söndag den 19/7 klockan 17.00 ska jag ha Mary Kay-träff här hemma!

Om nån är sugen på att komma hit är ni hjärtligt välkomna!

Hör av er! :D

 


Av Lisa - 13 juli 2009 06:05

Hade planerat att skiva ett par rader i går efter jobbet men livet ville annat.

Viggo som varit gnällig precis hela dagen var så orolig så vi gick å la oss i vår säng allihopa.

Natten har innehållt en hel del skrik också. Undrar om det baraär den där envisa tanden eller om det är nått mer som spökar?


Sista dagen på jobbet i dag innan jag är ledig.

Är bara ledig i morron dock, men jag ska passa på å njuta innan jag ska på att igen i tre dagar.

Helgen på jobbet har verkligen varit kanon. Det är något av det bästa jag vet när man får en ändrad uppfattning om någon till det bättre å det har jag verkligen fått. Om två personer till å med! Nice!

Kollegan jag kallt arbetsskygg började i går, sådär hux-flux att jobba, så jäkla skönt! Hoppas det varar.

En annan glad nyhet är att mitt anställningsbevis är påskrivet å klart å ligger å väntar på leverans till lönekontoret! :)


Nu ska jag snart sätt på hjälmen å trampa till stan!


Mina kärlekar!

Lika eller vad? :D

 


Av Lisa - 12 juli 2009 14:12

Mitt liv är inte speciellt underhållande just nu å då blir bloggandet ganska lidande tyvärr.

Dagarna består ju mest av jobb för tillfället å i dag är jag dessutom extra trött. :S

Önskar jag hade orkat lägga in lite bilder, för jag tycker som ni, att en massa löpnade text, dag ut å dag in är inte så spännande.

Alla har ups and downs å denna bloggen visar som underrubriken antyder

En ärlig verklighet-ett vanligt liv! :D


Är tillbaka i kväll! 

 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards