Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under april 2009

Av Lisa - 28 april 2009 20:00

Jag erkänner, jag har blivit frälst. :D

Är helt såld på mina Mary Kay-produkter å vill bara ha mer.


Jag har aldrig varit så här "bra" i huden eller haft en sån bra foundation innan.

Kan ju va så att det känns så lyxigt att använda å att jag är så noga med att göra det varje morron å kväll som bidrar till att jag känner såhär.

Alltså att det kanske hade funkat med vilket märke som helst  bara man är noga, men det tvivlar jag ändå på.

Vill såklart ha alla olika grejerna, synd bara att det är så sabla dyrt.

Kanske inte i längden, speciellt inte om man jämnför med allt jag har köpt å bara använt ett par gånger å sen köpt nått annat, men för studen svider det till rejält i plånboken. :S


Men när jag börjar jobba ska jag banne mej kosta på mej!

 

Av Lisa - 28 april 2009 19:58

Sitter här å försöker komma på passande presenter.

Dels till min lilla mamma som fyller 50 år den 9/5. Har lite småidéer men inget mer.

Den 17/5 fyller lillebror 19 år å bara nån vecka efter tar han studenten.

Vad ska man köpa till honom tros? :P


Av Lisa - 28 april 2009 18:48

Vet egentligen inte ens varför jag skriver nu.

Pliktrogenhet kanske? :D

Har som jag skrev tidigare i dag ingen större lust just nu.

Å så är det ju, allt har ups and downs.

Är ju trött som få med...

Men skriver gör jag ändå som sagt...


Redovisningen var ok, höll mej inte till planeringen å pappret men det får va så helt enkelt.

Hämtade kotten med beskedet att han forfarande limmar på fröknarna å skriker om de lämnar honom. Inte hade han ätit middag heller, eller sovit på eftermiddagen...

Väl hemma höll han sej samman en liten stund innan tröttheten å buset satte in. Slåss gör han, med tillhyggen, å vet så väl att han inte får!

Jag blir tokig, känns inte rätt för honom heller att man inte kan slappna av i hans närhet för man riskerar att åka på stryk. Vad kan man göra mer än att säga nej å nej å nej å nej....?! :S


Nu ska jag koka mej en kopp te å synda med en bit choklad å senaste tonårsliv. :)

Av Lisa - 28 april 2009 12:36

Kände att jag hade lite tid över, så vid elva styrde jag mot Coop.

Snabb-handling å sen hem å lasta av innan skolan.

Har skrivit ut mina papper å ska bege mej upp mot klassrummet nu...

Wich me luck...

Av Lisa - 28 april 2009 10:34

Jag lyckades somna en stund, tillräckligt länge för att drömma en massa skit.

Bla. att vi glömde hämta Viggo på dagis å att jag själv hade bensår?!

Bara sånt uppstressande som gör att man känner sej allt annat än utvilad när man stiger upp... SUCK.


Har läst på allt vad jag kan läsa till min redovisning. Men känner jag mej själv rätt kommer jag prata om en massa annat med. Men denna gången har jag varkligen skrivit ner grejer å hoppas kunna hålla mej inom det något sånär...

Undrar om det är tanken att vi ska stå längst fram å så med...?

Jag vill inte börja i dag som vanligt, men det lyckas jag säkert göra ändå...

Ah, det löser sej nog.


Jag tycker jag fryser här i dag. Hade hoppats på sol å värme nu ju...


Första maj på fredag.

Vi ska va här å fira Valborg, Stina, Gustav, Emelie å Snoff å så vi förståss.

På lördag ska jag å Viggo åka med M å P till Jönköping. Ska hälsa på farmor å farfar å sen ska mitt shoppingsug få sej en omgång på A6 me! :D


Nästa helg ska vi till Stugan allihopa, alltså inklusive Stina som inte varit där på mååååånga år. Min kära mor fyller 50 så vi ska dit å fira henne. :D

Även då blir det shopping, ska inom Kosta på hemvägen. :P


Dags att hasta vidare...



Är inne i en bloggsvacka känner jag, hinner inte med som jag önskar å huvudvärk å trötthet bidrar till att det inte blir så mycket vetiigt skrivit som jag hade önskat...

.

Av Lisa - 28 april 2009 07:39

Aj, aj vilken träningsvärk/benhinnesmärta jag ligger inne med i dag.

Kan knapp sitta på huk, inget man gör speciellt ofta tänker ni, men med en 1årig son kan jag meddela att det gör man visst. :/

Viggo har varit grymt orolig i natt. Varit vaken en massa å stimmat.

Är med andra ord ännu tröttare än va vi brukar. :(

Såklart hade han somnat gott när vi skulle upp, låg en extra halvtimme(jag vi har marginal på klockan) sen fick jag väcka honom.

Tänk vad mysigt det hade varit att bara va hemma vi två i dag. :S

Så är det då inte, det är lång dag i dag.

Men jag börjar inte förrän ett. Tänker faktiskt använda den kommaste timmen åt att ta igen lite sömn. 

Har ju egentligen social omsorg nu, men min klass ska på ett studiebesök som jag redan har varit på. Å min redovising ska bara läsas igenom sen så.


Så gomorron å gonatt på er!


Av Lisa - 27 april 2009 21:27

Ett litet hopp har tänts hos mej.

Skulle det kunna va så enkelt att huvdvärken hänger i hop med att jag behöver nya glasögon å linser?! Här ska bokas tid snarast. Det är värt ett försök i alla fall. :)


Dagen blev ganska bra ändå, trots min totala bitterhet i morse. Stina, jag å Viggo har haft mys å slappe dag.

Snabbt gick det med tillslut. :D


Har tränat precis, gick väl sådär. Är ju så trött å sen spökar benhinnorna med. Inte speciellt skönt.


I morron börjar jag ett, vi ska redovisa som sagt.


Nu är det dussch å sängen!


Natti!

Av Lisa - 27 april 2009 11:49

Pappa var precis förbi å lämnade en sandlåda till Viggo. :D

Så nu ska det äntligen bli slut på grävandet i diverse rabatter å kotten ska få bygga sandslott å äta grus hur mycket han vill. :D

Den ska bara bestämmas placering, hämtas sand och byggas i hop först. :D


Jag har övertalat Stina att spendera eftermiddagen i hop med oss så jag ska hämta henne om en stund.


Har skrivit på bra i dag tycker jag allt. :D

Får så ont av att sitta här bara. I morron ska jag fatiskt till skolan. men bara på eftermiddagen, vi ska redovisa i social omsorg.


Nej, nu ska jag fixa lite innan jag ska köra å hämta hit mina lovers!



 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards