Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 10 juni 2008

Sjung om studentens lyckliga dar...

Av Lisa - 10 juni 2008 14:53

I går var det den stora dagen för Karlshamns nitton-åringar, utspark å studenten.

Kan inte fatta att det har gått hela fyra år sedan jag själv stod där i min vita mössa å en massa blommor runt halsen. Fyra år, det är ju inte klokt! 

Roligt hade vi i allafall. Jag snöade in på att jag fick 500 kronor av Martin(ja, han visade sin kärlek i pengar redan då :)) å glömde bort de andra presenterna. Farmor klippte tillslut upp snörena själv på hennes present! :)

Det var tider det som sagt! Måste upp till mamma å pappa nån dag å kolla på filmen. :)


Om man tittar ännu längre tillbaka konstaterade Anna i går att det är hela sju år sedan vi började på Vägga, på gymnasiet, på Barn å fritid. jag hade min snygga jeans-klänning på mej tydligen. :)

Nu sju år senare har 40 % i klassen läst vidare å resterande 60 %  ska eller har fått barn. :)

Så kan det gå. :) Vilka procent jag tillhör behöver jag väl knappast förklara! ;)


Jag å Viggo har varit ute å gått, tog ett varv upp om korpadalen(varför heter det dal kan man ju fråga sej?!). Där har jag knappt satt min fot under de senaste fyra, fem åren. Var en hel del nya hus, men man kände ju igen sej.

Svettigt värre var det trots den kraftiga blåsten. Allt som allt tog det 45 minuter. Känner mej himla nyttig nu. :P Lyckades tappa batteriluckan till min mp3-spelare, men men, jag tror jag vet var, men jag orkade inte gå tillbaka. Nu lär den ju ha blåst all världens väg...


När vi kom fårn promenaden lekte vi loss, så nu är det täcken, leksaker å sångböcker precis överallt, men jag får väl snart börja plocka undan dem. :)


Viggo sover(X i taket) faktiskt igen, skönt för honom å för mej med att pusta lite...


 
 
herrmoberg

herrmoberg

10 juni 2008 15:36

Hej! rösta gärna på Sveriges bästa kommunslogan på min blogg

http://herrmoberg.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards