Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under januari 2008

Av Lisa - 18 januari 2008 20:52

Det jag skrev var fult och okvinnligt med en gravid kropp gäller bara mej själv!

Jag har har alltid tyckt och tycker fortfarande att andra gravida är kvinnliga å vackra. :)  Hoppas ingen tog illa upp... 

Av Lisa - 18 januari 2008 19:08

Thine undrar varför bara MVG är bra nog enligt mej.

Svaret är enkelt, jag vet att jag klarar få det om jag vill ha det.

Att plugga å lära mej nya saker är en av de få saker jag är bra på, å det tänker jag fortsätta med. :)

Av Lisa - 18 januari 2008 15:22

Detta är mitt nionde inlägg i dag...

Inte så konstigt att jag platsar på den där topplistan... Klättrar snart upp på topp-10... :D

Av Lisa - 18 januari 2008 15:17

Läste nånstans om nån som menade att man känner sej så oerhört

kvinnlig när man är gravid.

Say what? Kvinnlig?

Är det kvinnligt att det tar flera minuter att kravla ur sängen om man ska kissa på natten? Hur kvinnligt är det att väga närmare 20 kilo mer än vad man brukar? Inte kunna sina egna kläder, utan får köpa tält å ta på sej?

Gå som en pingvin? Ha hela magen full med bristningar?

Var är det kvinnliga undrar jag...


Måste bara säga att jag beundrar er som skaffar ett andra barn medan det första fortfarande vill bli buret, hur klarar ni det? Personligen orkar jag knappt lyfta katten, å vad kan han väga?


Tycker ni jag gnäller för mycket? Ska försöka skriva mer roliga saker också... 


Nu kom Martin hem.. :) jippi! 

Av Lisa - 18 januari 2008 14:58

Har alltså varit sugen på att både gå på och ha ett eget tupperware-party flera månader nu.

Hur blir man sugen på sånt? undrar ni säkert... Svar: I have absolutley no idea! Känner att det hade varit skoj bara, är speciellt intresserad av en grej.. :)

Kan ju klart leta rätt på en konsulent å ringa å boka, men då är det ju ingen som tjänar på att jag bokar, det är alltså bättre om jag bokar på nån annans party(ni som känner er någorlunda hemma i det här fattar vad jag menar). 


Snälla bjud, mej! :) 

Av Lisa - 18 januari 2008 14:44

...Av att kolla på bilder i från april-juni.

Det är väl lika bara att sörja nu, för så lär jag aldrig se ut igen. Kanske lyckas gå ner å bli smal, men bristningar varar för evigt... :( Blä...


Fast i dag känner jag mej inte lika deppig över hur jag ser ut, men det kanske hänger i hop med lättnads känslorna över att skolan är slut å att jag ska få ta det lite lugnare nu..?


Vet inte rikigt.. :) Snart kommer Martin hem.... :P 

Av Lisa - 18 januari 2008 14:41

En bild av min mage i vecka 9 eller så...


Å en annan tagen i nutid...Snyft...

Av Lisa - 18 januari 2008 14:32


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards