Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 13 januari 2008

Långtråkigt...

Av Lisa - 13 januari 2008 19:52

Måtte jag aldrig bli ensamstående.

Det är ju urtråkigt att vara ensam längre stunder, iallafall när man inte valt det själv, kan ju va härligt i bland...

Allvarligt talat så hatar jag att vara själv, det är därför jag stimmar lite om det här med att vara mamma-ledig.

Tänk om vår lille är världens snällaste... Då kanske jag inte har nått alls att hitta på, depression nästa, eller? Hur bra mamma blir man då? Är man en dålig mamma redan från början om man oroar sej för att vara hemma själv med sitt barn? Det kanske borde vara självklart att man vill det?

Ska förvisso flytta å så, det bör ju finnas ett å annat projekt att ge sej i kast med i ett hus... Men jag behöver en vuxen å prata med, det vet jag...

Förut när jag jobbade natt var man ledig en hel del vardagar(när typ alla andra jobbar, Martin i synnerhet) å då höll jag på att bli galen. Jag kan ju inte gärna telefonterra Martin hela dagarna... Samtidigt som jag är livrädd håller jag på att gå sönder av längtan. Kan inte fatta att vi ska bli en familj. Känns helt overkligt, fortfarande... Bara åtta veckor kvar nu... Ja, ja, jag har för mycket tid att tänka på troligtvis...


Har en annan bebis/mamma fråga om nån är sugen på att svara... Hur är det att amma? mys eller obehag? självklart eller svårt?

 
 
Ingen bild

Mia från familjeliv

13 januari 2008 22:01

Svarar på din mammafråga. De är väldigt mysigt att amma! Man får en sådan närhet till sin bebis och känner så mycket kärlek. :) Jag tycker de är självklart att man ska amma om man kan, men om man inte kan är de ju inget att göra åt. För mig gick de bra med amningen med Melinda så jag hoppas de gör de även med denna 08 bebis.

 
Ingen bild

ida igen ;-)

13 januari 2008 22:19

Hej igen :-D Trogen läsare eller vad haha!
Tror att du kommer att trivas att gå hemma. Försök komma ut på olika saker tex. mammagrupper m,m. Våga ta kontakt med andra mammor. det är jag såå feg för!
Ammingen då: jag ammade Wictor i ca 2,5 månad sen ammade jag bara på nätterna i ett par veckor tills det inte fanns mer. Tyckte det var mysigt med ammningen isig men fruktansvärt jobbigt attt blotta sig! Har stor byst och har blivit "retad/uppmärksammad" för det.Alla har ju åsikter eller kommentarer oftast i välmening.Flera sa till mig: men Ida du kan väl fika samtidigt som du ammar. sa bara att nej ingen fara jag väntar. Hade egentligen velat säga att om jag inte håller upp bröstet med den "lediga" handen kväver bröstet Wictor!
Till denna gången ska jag ge det en chans men inte till vilket pris som helst.
Sen till katten, jag har läst att djur kan bli mer gos sugna när man väntar barn :-D gott tecken!
kram

 
Ingen bild

Ina

15 januari 2008 11:25

Hej gumman! Tänkte jag skulle svara på din fråga...jag som är mitt i att nu...det är mysigt att amma men i början gör det ganska ont men när bebisen har fått in rätt sugteknik är det bara mysigt...man får ett speciellt band till sin bebis när man sitter och pratar med den och ser att han/hon känner igen din röst...=)

 
Kisse

Kisse

15 januari 2008 15:02

Håller med de som tidigare lämnat kommentarer till dig. i början gör amningen ont, det spänner i brösten när mjölken rinner till, det andra bröstet som man inte ammar på läcker och gör ont. Men efter ett tag så brukar det reglera sig och dom läcker inte längre hela tiden och inte gör det ont när bebisen hittat rätt teknik. Att "blotta" sig upplever alla olika, jag är inte särskilt pryd utan kan visa brösten öppet men däremot har min son varit känslig för störande moment och vill inte bli ammad offentligt vilket gjort det hela lite krångligt för mig, suttit i provhytter bland annat och ammat för att så lite som möjligt ska störa. är fruktansvärt behändigt att ha maten klar även om känslan att vara väldans låst till sitt barn hela tiden ligger strax under njutningen av närheten jag får till mitt barn så väljer jag ändå att amma på heltid. pumpar däremot ut mjölk ibland för att ge pappan till mitt barn chansen att få samma närhet till vårat barn genom att mata med flaska. Gör det även själv ibland för att vänja honom vid flaskan så jag så småningom ska kunna lämna ifrån mig honom (han är nu 4 månader och jag har aldrig lämnat honom). Sedan tycker jag man själv ska avgöra hur länge man vill amma men det är inget man kan bestämma sig för före barnet är född eftersom det beror på hur bra amningen vill fungera. jag har nämligen sagt att jag skulle amma minst 6 månader men det är jobbigare än man tror och i nuläget vet jag inte hur länge till jag kommer fortsätta. jag hoppas i alla fall att du tänker prova och önskar dig lycka till med bebisen :)

http://kissegirl.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards