Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 26 juni 2014

Lite besviken.

Av Lisa - 26 juni 2014 10:42

Ni som hängt med mej länge vet att jag alltid har gillat att bjuda på middag.
Att ha huset fullt av vänner å fixa trerätters.
Visst, det har varit både stressigt å överdrivet många gånger, men det hade varit "jag".

Ända sen min vägg-krach(eller vad vi nu kallar det?) i vintras har jag prioriterat bort allt vad middagsbjudningar heter.
Jag har varken orkat fixa eller orkat umgås.
Det roliga har bara blivit jobbigt.

Jag hade hoppats att semestern skulle innebära catch-ups å nån slags väg tillbaka till det där roliga.
Men nä.
Jag känner ingen ork fortfarande.
Å sanningen å säga är det ju inte precis särskilt många som bjudit hem oss under våren här.
Visst.
Alla har fullt schema i vardagen å vem orkar med nån halvtrasig å trött krisare som vän.
Men ändå.

Jag är tjurig på nått vis även om det låter så.
Men jag är besviken.
På mej själv.

Undrar om jag nånsin kommer orka va social igen?

 
 
Ingen bild

Nina

26 juni 2014 17:52

Hej Lisa! Efter att ha läst dina inlägg idag kände jag att jag var tvungen o stanna upp o skriva en rad. Jag har bara gjort det någon gång tidigare, fast jag gillar att läsa din blogg. Jag tror att det beror på igenkänningen i ditt liv. Jag är oxå väldigt imponerad av din viktresa.
Inte för att det kanske tröstar dig så mycket, men just idag ville jag säg att jag känner med dig.. Jag har oxå haft ett oerhört tufft år på jobbet, o har nog varit inne i väggen o vänt. Det är ett tufft jobb som man tvingas göra med sig själv. Jag kan förstå din frustration över att du ännu inte har kunnat "komma tillbaka som du var innan", men jag tror att det tar lång tid o med både uppåtdagar och neråtdagar. Det är säkert nån mening med att det tar tid. Framförallt märker jag att jag är känsligare för stress nu. Att barnen trilskas extra vissa dagar gissar jag bland annat kan bero på att de märker att du inte mår så bra, o det gör din dag än värre.. Det blir en ond spiral. Men jag vet inte. För mig känner jag att jag har blivit tryggare i min föräldraroll genom att läsa böcker om barn, till exempel Petra Krantz Lingren "Med känsla för barns självkänsla". Den rekomenderar jag varmt. Den gav mig många tankar. Men det är verkligen inte lätt vissa dagar... Jag tror att du vet vad du ska göra för att må bra, och att du gör ditt bästa. Även om det vissa dagar bara känns som att det aldrig vänder. Imorgon är en ny dag. Positiva, stressfria tankar!! Kram till dig!

Lisa

26 juni 2014 21:01

Tusen tack för din tid, dina tankar, pepp å fina ord!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards