Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 1 juli 2012

När man haft en helt magisk helg!

Av Lisa - 1 juli 2012 20:23

 

Som ni vet vid det här laget har jag å min man spenderat kvällen å natten i Karlskrona.

Ätit å druckit gott å bara umgåtts med varandra.

Vädret var helt på vår sida å solen strålade på oss när vi var på Stars and stripes.

Jag åt en stor restaurang-burgare med jalapenos, drack rosévin å avslutade med en frozen cappuccino.

Martin åt oxfilé med en magiskt god pepparsås!

När vi tröttnat på å lyssna på Kent(det enda minuset med just SaS, de spelade bara kent...) gick vi vidare å satte oss på Harrys uteservering innan det var dags å sova.

Å ja, sömnen var det väl sisådär med, gav upp sovandet å steg upp å duschade halv åtta. :)

Det kvittar, för frukosten var superbra å det var så härligt å komma i väg lite.

:D

Jag vet att det kan låta tramsigt att ta in på hotell i en stad fem mil hemifrån, men jag lovar det är en helt annan känsla än om man skulle varit barnfri på hemmaplan.

Testa om ni får chansen. :D

 

Fem över elva var vi efter ett snabbt besök först på biltema å sen rusta å blomsterlandet på väg hem.

Hämtade snabbt hem barnen från mormorn å morfarn, de såg ut att ha vuxit flera cm över natten å hade haft det toppenbra såklart.

Väl hemma drog jag i gång å städade medan Leo sov å Viggo å Martin ordnade å donade ute.

När huset äntligen såg beboeligt ut igen tog vi cyklarna, inklusive cyklekärran å drog till Långasjön. :D

Äntligen blev vi färdiga att köpa nya slangar till däcken på kärran å jag måste säga att den funkade super. :)

2 fjärdedelar av familjen passade på att njuta av ett dopp i sjön medan resterande 2 fjärdedelar höll sej på stranden. :)

Är glad att åtminstone ett av mina två barn släktas på mej där. :)

Visst, det var inte Viggo som badade mest, men han doppade sej i allafall flera gånger. :)

Det finns hopp om att han håller mej sällskap i vattnet framöver. :)

 

 

När jag badat klart var det dags å bege sej hemåt å laga middag.

En väldigt god sådan faktiskt.

Heta jätteräkor grillade på spett, kryddkorv å potatis/philadelphiaost/chiliost i tunnbröd som grillats i foliépaket.

Fick ett ryck å bakade ett gäng jordgubbsmuffins när jag dukade av efter middagen å frostning blev det också, en rosa sådan med smultronsmak.

Mest för å testa en essens, min nyinköpta pastafärg å öva på å spritsa. :)  

 

Nu ligger jag i soffan å fattar egentligen inte själv att jag hunnit göra så himla mycket i dag..?

Ska slänga ett par ögon på den där fotbollsfinalen men funderar faktiskt på å hämta lurarna till mobilen å lyssna på nått avsnitt av Sommar samtidigt som jag kolla. :D

Det gäller som ni vet, att använda all sin tid. :)

 

I morron inleds semestervecka nummer två, vi har lite lekdejter inplanerade å på fredag blir familjen komplett med semesterfirare å sen har vi fyra lediga veckor tillsammans att se fram emot. :)

 

Livet är bra gott, så är det bara. :)

 

 
 
Frida

Frida

2 juli 2012 06:47

JAg var också i Karlskrona i lördags, men bara en stund.. Lunchpaus med svärmor på McD..

http://fridala.blogspot.com

Lisa

2 juli 2012 09:37

Ha ha, där var vi inte. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards