Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 12 april 2012

Sladdkrisen.

Av Lisa - 12 april 2012 22:35

I den här familjen har vi två acer-laptops, en stor vanlig å så min lilla rosa.

För säkert ett år sedan gav min laddare upp å jag krisade i hop totalt innan jag insåg att Martins laddare funkade i min dator också.

Den laddaren delar vi fortfarande på, Martins dator går inte å använda utan å mitt batteri är inte var det en gång var.

Nu är det nått slags glapp i sladden å man måste böja den på ett visst sätt för att den ska ladda batteriet.


Jag får lite panik vid tanken på att min dator dör å inte går å ladda.

Värre problem kan man ha, jag vet, men jag är så till den milda grad beroende av den där burken att det nästan är pinsamt.

Jag vill köpa en ny laddare, men är inte ens säker på att det finns å få tag på?

Martin påstår att de kostar som en ny dator å det är jag inte redo för på långa vägar vi delar så många minnen, min minidator å jag.(kalla mej skadad. :))


 

Hur löser vi det här problemet?

Det enda jag kan komma på är om kanske nån av er har en gammal acer-laddare som samlar damm eller vet om det finns nånstans å få tag på begagnade sådana?

Hjälp mej gärna så jag kan sova lugnt på nätterna igen. :D

 
 
Ingen bild

Läsare

12 april 2012 23:52

Hej!
Jag har själv varit i samma situation! Hade ingen lust att lägga en förmögenhet på en ny laddare, då datorn hade några år på nacken. Fick höra om den smarta uppfinningen universalladdare:)
Den har olika uttag och kan därför användas till olika datorer, perfekt som backup även i framtiden:) Priset är helt okej! Går lätt att beställa på exempelvis netonnet. Googla så får du upp en massa alternativ. Var bara noga med att du köper med rätt effekt! Lycka till och tack för mycket trevlig läsning och inspiration på bloggen! :)

Lisa

13 april 2012 08:58

Tusen tack själv för tipset!

 
Ingen bild

simone

13 april 2012 07:36

sök på googgle efter laddare till acer laptop där finns många bra sidor. Så gjorde jag när min gick sönder.

Lisa

13 april 2012 08:58

Tack för tipset!

 
Ingen bild

Rebecca Algotsson

13 april 2012 07:45

De ska finnas universal på nätet tror ja för ā 600. Tror Kenneth köpte en sådan till vår när han lånade den:)

Lisa

13 april 2012 08:57

Det ska jag kolla upp! Tack!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards