Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 30 september 2011

Se där ja! :P

Av Lisa - 30 september 2011 20:40

Så.

Klockan 10.10 packade mamma kaos in sina små illbattingar till söner å körde in till staden.

Ambitionerna var inte så höga egentligen, ett stopp på Jysk å så ett mössinköp på Bus och rackartyg.

Det visade sej gå över förväntan så det blev även en storhandling på Lindex, blommor på torget å en mysig lunchfika innan vi körde till Ica.

Leo satt exemplariskt i sin vagn å Viggo lyssnade som ett fromt lamm, å bägge åt varm macka för glatta livet när vi fikade. :D

Kassen från Lindex innehöll byxor till båda grabbarna å en varsin tröja till dem å strumpor å ögonskuggor till mamman. :D  

(Jo man kan tycka att jag borde köpt nagellack i stället..!)




Vi kan ju tyvärr inte klara av ett helt sånt här barn-tråkigt-projekt utan i allafall lite kaos.

Nä då, kaosen den var med oss på Ica den.

Leo var trött å skrek så pass att jag stressade ut å glömde Viggos utlovade fredagsgodis som han hade gjort sej så förtjänt av! :(

Den stackaren blev så ledsen att han slängde sej på golvet å sen även på parkeringen när chipsen som jag lovat honom vid ett svagt ögonblick inte heller blivit handlade.

Stackars barn, jag kände mej verkligen usel, men lyckades fjäska med ett besök i den riktiga godisaffären så som i morron å att vi faktiskt hade chips hemma. :D

Om vi syntes där mitt i fredagsruschen? Joootack....!

Men eftersom det gick så smärtfritt på stan så bjuder vi på den. :D


Mitt i flippet ringde de från barnens förskola, från Leo's avdelning å vill prata inskolning!? *iiiiiiiiiiiiiiiiiihhhhhhhh*

Jag bad å få ringa upp under eftermiddagen.


Nåt var fruktansvärt störigt å som jag upptäckte först hemma var att jag glömde jästen!

Med tanke på att jag planerat in hemgjord pizza till vuxen-fredagsmyset(barnen fick enklare varianten, tortillapizzor) å tänkt testa i allafall ett nytt bröd ur mina nya böcker under helgen.

Tack å lov har jag världens bästa mamma som skulle handla bröd på väg hem från jobbet å som kunde rädda mej ur det låsta läget.  


När Leo sov ringde jag upp förskolan å vi kom fram till att första veckan( inte nästa, men nästa igen) ska jag lägga fokus på å skola in Viggo å veckan därpå ska Viggo va på sin avdelning medan jag är ensam med Leo på hans.

Jag tror det blir det bästa, för Viggo kan jag skola in med Leo i hasorna, medan Leo är van vid att alltid ha storebror med sej å separationen från honom kommer va lika tuff som den från mej.


Vid tretiden gick vi till lekplatsen. Eller Viggo gav sej på å cykla å Leo hängde på min arm.

Pratade med Sandra som skulle gå å hämta hem sina pojkar så vi bestämde oss för å hänga på henne å sen leka vidare på den stora lekplatsen.

Sandras pojkar går ju på samma förskola som mina ska gå på, på samma avdelningar så det blev ett studiebesök för vår del.

Å ett synnerligen lugnade sådant för min del för Viggo stegade bara rakt in bland alla barnen på dagis å deklarerade att här ska jag med gå på dagis sen satte han sej på en såndär dagiscykel med släp å skulle skjutsa i väg Maja. :D

S-Å S-K-Ö-N-T!

En vecka kvar, sen är det allvar även för oss...

På gott å ont, Viggo är mer än redo, men Leo känns bra liten än alltså...


Vi lekte på stora lekplatsen dit då även mormorn kom en runda för å leverera jäst. :)

När barnen tröttnat på den gick vi hem till vår egen å stannade där till klockan fem.

Underbart sensommarväder i dag också, ända till sent in på kvällen.


Ja. Det var den dagen med.

I morron får vi klara oss utan pappan å så tydligen även på söndag då han försvinner på jobb. :S

Inte mycket till familjehelg precis, men vi ska göra det bästa av den.


Gympa, mormor å skogen å soppa! :D


Nu blir det en dusch!


Gonatt å trevlig helg! :D



Än är det inte höst, vår stora ros blommar fortfarande! :D

    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards