Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 25 juni 2011

Borta bra, hemma bäst! :)

Av Lisa - 25 juni 2011 20:05

Här ligger vi, två dödströtta föräldrar, i varsin soffan å kollar på Svensson, Svensson. :)

Va? Tänker kanske nån av er nu, skulle inte de va i väg till söndag?

Mjoo, vi skulle ju det.

Men redan halv tio morse byttes mys mot frys.

Solen försvann å det blev bara kallare å gråare.

När termometern krupit ner till tretton grader gav vi upp å tog en liten tur med båten sen packade in oss i bilen å körde till Kosta istället. :)

För egen del hade jag gärna stannat i skogen utan måsten ett dygn till å Viggo är som sagt galen i skogen, men för Leo var detta vädret värdelöst. Kallt å blött på marken å de få kvadrat som finns inomhus blir ganska tradig å krypa runt på i längden så det fick bli ett kort men intensivt premiär-besök i Stugan för Leo's del. :)


Jag var lite orolig för att Leo's dåliga sömn skulle komma tillbaka när han skulle sova borta men där hade jag fel.

Han har sovit så bra så i sin (värdelösa, ohopfällbara resesäng) däremot har han haft värsta seperationsångesten när han varit vaken å pipigt efter mej så fort jag gått förbi om han varit hos nån annan. Å följt mej långt med blicken..

Sötnosen, han gillar å va hemma den ungen. :)

Viggo bad gladeligen om att få lägga sej redan tjugo i sju å somnade lätt å sov hur bra som helst. Fram till klockan tolv då tog det skruv riktigt.

Han skrek å ville hem å kliade sej på de myggbett han lyckats få.

Det pågick till halv två å tjugo över tre ville Leo ha välling, halv fem vaknade Viggo å bytte säng å vid halv sex stod han sen å höll Leo i händerna för att han ville stå upp å sen var det bara till å gå upp. :D

Inte mycket sömn alls i natt som ni hör, det ska bli väldigt skönt å sova i sin egen säng å få en helgmorron hemma med. :D


Vi körde som sagt till Kosta för lite outlet-shopping på hemvägen.

Fyndade ett helt gäng P.o.P-kläder till killarna, en ny salladsskål å två Orrefors-Street-konjaksglas. :D (mössan fick vi gratis å Viggo valde såklart den fulaste... :P)

Vi lyckades skrapa i hop en riktigt lyckad middag utan å behöva handla.

Potatisgratäng å grillat kött, bbq-sås, vitlöksbröd å sallad i nya skålen. :D

Den lilla gröna skålen med sås i är förresten också ny, den hittade jag på Ica häromdagen. :) 


Inlägget om vår midsommarafton får ni vänta på lite till.

Har nämligen en hel bilder att gå igenom.

Jag trodde det var ungefär ett hundra tal men det var hela två hundratal, 239 bilder för att vara mer exakt. :D

Många är väldigt lika varandra(som Martin tagit med papparazzi-funktionen på kameran) å så har jag visst tagit fjorton stycken sånna här. :D

Ganska häftigt med två stycken hela regnbågar, å framför allt var det häftigt att de gick rakt ner i sjön å vi liksom kunde se var de tog slut. :D


Jag säga som så att vi har firat en klassisk svensk midsommar, med nypotatis, mygg, jordgubbstårta platsbyte pga. mitt i middagen. :D

Vi hade det helt underbart kan jag dessutom intyga.

Hoppas ni också hade det bra! :D

Hej så länge! :D

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards