Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 6 februari 2011

Det som gömms i snö..!

Av Lisa - 6 februari 2011 20:00

I dag har det varit lite vårväder i Asarum.

Solen har tittat fram å stormvindarna som ven under gårdagen hade mojnat.

Vi letade oss ut i trädgården i förmiddags för första gången på jag vet inte när. :D

Vi har ju mest varit i pulkabacken å tomten har varit så full med snö att det har varit svårt för Viggo å gå å ännu svårare att köra vagn där.

I går var jag ute en sväng i  men på ett mindre angänämt uppdrag.

Jag samlade upp närmre 40 högar med kattbajs som legat gömd i snön. :S

Blörk säger jag bara, men kattstackarn har ju inte haft så mycket annat val än å sätta sej i snön å jag är tacksam att han stannat på tomten å inte förorenat hos grannarna.

I vilket fall som helst var vi ute en stund på vår kattbajs-fria gräsmatta i dag. :D

       

Vi spelade både bandy å fotboll å det var verkligen härligt att kunna se gräsmattan igen. :)

Längtan efter att få gå där å påta, odla å leka utan en massa kläder väcktes på allvar tillsammans med vårkänslor. :D

Härligt, även fast det lär dröja innan våren är här på riktigt. :D

Under våren å sommaren finns den hel del projekt som ska genomföras å det ska bli så kul. :D

Stenläggningar å omplanteringar,  det kommer bli så fint när det är klart. :)


Under eftermiddagen har helgens andra kalas avklarats. :D

Martins pappa fyller ju också i morron så vi var där med present å fikade en stund.

Körde hemåt vid tretiden för å laga middag(som belv väldigt god, så pass god att jag lovar er receptet) å varva ner lite. :D


Nu sover grabbarna medan jag ligger i soffan å huttrar. :S

Hoppas att det är vanlig kvällströtthet som gör att jag fryser å inget annat.

Jag borde egentligen inte ens va så sliten alls i kväll.

Fick sovmorron till halv nio(sa jag att jag älskar min man.?   ) å Leo har bara ätit klockan ett å klockan sex( å då gick Martin upp. :D) å Viggo har med sovit bättre så sömn har jag verkligen fått. :)

Men, men, tydligen kan man bli trött ändå.. :)


I morron börjar en ny vecka. :D

Den är fylld med en massa skoj. :)

Öppna förskolan å mammagruppen å så playdate med Johanna å flickorna. :)

Å så börjar det bli dags å planera Viggos födelsedag på allvar. :)

Sen hoppas jag nog att våren tänker komma, även fast Martin sa nått om kyla.. :)

Hoppas kan man ju i allafall... :D


Nu ska jag värma mej under min pläd lite, sen kan ni nog räkna med ett å annat inlägg till, klockan är ju inte så mycket än. :)






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards