Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 5 mars 2008

Hell yeah!

Av Lisa - 5 mars 2008 13:26

Viggo hade gått upp hela 310 gram sedan i fredags. :) Tack å lov!

Trots att jag inte följde rådet att mata honom varannan timme. :)

Det känns bra att jag känner honom så pass väl redan. :)


Natten har gått himla bra med, inget slagsmål alls(förrutom vid midnatt, men då var han nog knappt hungrig),  jag har väntat lite med att börja mata honom, så han var riktigt vaken, det funkade himla bra. Hoppas det gör det i natt med.

Viggo verkar dock vara lika morron-pigg som sin far, han vaknar vid sex - halv sju å äter, sen vill han inte somna om, speciellt inte ensam i sin säng. :)

Han gillar sängen mindre å mindre tyvärr, vill inte sova där alls på dagarna. Jag vill gärna att han fortsätter vänja sej vid att ligga där å sova. Kommer ju inte fått gjort annars när Martin börjar jobba. Jag kan ju inte bära omkring honom hela tiden...Min handleder klarar inte det i längden heller för den delen.

Känner mej lite taskig när jag skriver så, men det gäller samma sak nattetid, det är sjukt mysigt att ha honom när oss i vår säng, men jag behöver kunna röra mej obegränasat nån gång, med tanke på hur illa jag oftast sitter när han äter fortfarande. På tal om det ska jag så fort jag får tid investera i en amningskudde, tror det kommer underlätta.


Det blev ändrade planer för eftermiddagen, skulle kört till Brinkamåla, men vi skjuter upp det till i morron. Far-far kommer å fikar i stället... 

 
 
Ingen bild

tilla

5 mars 2008 14:01

va roligt att han gått upp så fint, oftast e de bäst att följa sina instinkter;-) lika bra att han vänjer sig vid sin säng så håll ut så vänjer han sig snart kanske kan lägg en filt eller något som han kan ha nära o mysa med brukar funka;-)

 
Ingen bild

Liz

5 mars 2008 14:49

tja! skönt att han gått upp bra! :-)
på tal om sovplats o sådant så rekomenderar "de" att inte ha samma plats på dagen som natten. så sover han i spjälsäng på natten så ska han helst inte ligga där på dagen me, detta för att de ska lära sig skillnad på dag o natt och inte bli förvirrade,... ett litet tips bara...ha de så bra! KRAM KRAM

 
Ingen bild

Liz

5 mars 2008 15:33

förresten, ni va sååå fina i tidningen!! :-)

 
anna

anna

5 mars 2008 16:27

du får skaffa en baby björn :) kan du ha han hängandes hehe

http://famfett.bloggagratis.se

 
Hanna

Hanna

5 mars 2008 17:29

Kan få köpa min amningskudde jag ej använt :) tvättbart tyg. Med ja sådana där frigolitkulor i eller vad man ska kalla det.

Har en äldre bärsele med... :)

Hoppas dagen varit bra!

http://linnea05-elias07.babyblogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards