Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 17 januari 2012

Av Lisa - 17 januari 2012 20:16

Han har verkligen livlig fantasi den där Viggo:n.

Med hjälp av en gammal plast-form från en chokladkarton, en rejäl bit hushållssnöre å en samabrbetsvillig mor kan man både få vingar å flyga genom huset. :D 


Jag har ärligt talat haft en dag av modell sämre.

Barnen har då rakt inte varit sjuka, men Viggo's sömnbrist från natten som gick har bidragit till ett galet gnälligt humör hos den unge herrn.

Om jag gjort ett blått streck på väggen i vardagsrummet för varje gång jag hört maaaaammmmaaaaa i dag hade det rummet varit helt ommålat nu i kväll. :S

Leo tyckte det räckte å sova en timme å var vaken efter middagsluren redan vid tolv.

Inget gnäll från hans sida dock, men så mycket bus som han har för sej behöver jag en lite längre andningspaus där mitt på dagen.

Det låter kanske inte så farligt, men jag har känt mej mer å mer häng, har ont i huvud å halsen å har en förlamande värk i nacken..?!

Hade verkligen behövt städa i dag innan dammråttorna slukar oss levande men det fanns ingen som helst tid över å det bidrar även det till mitt minst sagt dåliga humör.

Jag hatar å sura, men tyvärr har jag inte ork att hålla det positiva tänkandet uppe alla dagar.


Ett gäng mazariner har jag fått klara å efter två samtal med Daniel på tre så har jag beställt en ny mobil.

Fick betala en tusenlapp för å bryta bidningstiden två månader för tidigt å för å få en iphone 4s.

Om jag skulle lämnat in den jag har hade det kostat två å fem så det fick bli såhär nu.

Jag är trött på å va handikappad å inte kunna ringa så det fick det va värt, även om det är sura pengar.

Valde ytterligare en svart modell å hoppas den tänker funka ett par år nu...


I morron satsar vi på dagis å jobb.

I allafall som jag känner såhär långt.

Viggo har dock redan bytt över till vår säng för han vaknade å skrek.

Men det kan bero på vad som helst i hans fall.

Hoppas natten blir lugn så vi orkar med den långa dagen som väntar.

I å med att vi har möte jobbar jag nämligen ända till fyra.

Om jag ska fortsätta ha såhär ont i framför allt nacken får jag packa ner ett gäng ipren å kämpa emot.


Usch nä, slutgnällt nu, lite handboll sen ska jag sova bort allt vad ångest heter å vakna glad igen!

  

Av Lisa - 17 januari 2012 08:36

Natten var förhållandevis lugn fram till tre, då vill först Leo ha välling å sen satt Viggo i gång å skrika att hans hals värkte. :(

Det höll han på med ungefär var tionde minut fram till Martin steg upp för å göta sej klar för jobbet vid halv sex.

Då vaknade även Leo igen, men han somnade tack å lov om tills Viggo var vaken igen vid strax innan sju.

Vi låg faktiskt kvar å pratade å kelade till åtta sen, men ja, man är ju lite seg i huvudet minst sagt.

Det kan dock hänga i hop med att jag också har nått skit i kroppen.

Jag har också ont i halsen nu å det förvånar mej ju inte om Leo också drabbas snart.

Nån feber har vi dock inte sett till än, å det är ju skönt det.


Grabbarna har lämnat mej ensam med mitt kaffe här vid köksbordet.

De leker än så länge fint på Viggos rum. :)

Frukosten gick med ganska lugnt till tycker jag, mest katten somspårar ut å tar sej friheter å är konstant hungrig!


Dagen bjuder på kurering, en snabbvända till Ica å bakning av mazariner som jag ska bjuda på under morrondagens APT.

Om jag nu inte måste vabba vill säga.


Nu var det visst slut på friden här, har en blöja som behöver bytas tydligen. :)


Vi hörs om en stund i stället. :D


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards