Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 4 juli 2011

Av Lisa - 4 juli 2011 20:12

I dag låg det ett paket i vår brevlåda.

Det innehöll ett gäng med kläder som jag klickade hem från Blingo's rea förra veckan. :D

Viggo har en tröja från dem sen innan å Leo har även haft en body å jag älskar klädernas kvalité å coola mönster.

Tyvärr är de hutlöst dyra. :S

Nu var det dock rea som sagt, med upp till 70%. :D

Man kan säga att jag passade på å fynda kläder, främst att ha till hösten. :P

1. Röda mjukisbyxor till Viggo  

2. Långarmad tröja fick det bli en till dem var.

3. Tunika till mej själv, typisk Lisa-style.

4. Svarta mjukisar till Leo.

Av Lisa - 4 juli 2011 19:35

Den här dagen har varit ganska lam.

Den har till största delen gått åt till å bråka å byta bajsblöjor

Å även till försöka hålla mej vaken...?!

Det är helt galet vad trött jag har varit. :(


Vi avslutade i allafall med en miniplaydate med Sandra å hennes minsta grabbar. :D

Å det är ju aldrig fel. :)


Jag fick tag på löneassistenten å fick en rejäl chock när jag insåg att chefen som var anledningen till att jag sökte å sen fick mitt jobb bara rekryterade å att hon inte alls kommer va min chef när jag börjar jobba. :S

Vem det blir, det har jag ingen aning om.

Arbetsplatsen jag kan kalla min har allt annat än ett bra rykte å jag har dragit mej lite för å tala om för de som känner till verksamheten just var jag ska va eftersom den spontana reaktionen mycket väl kan vara: å fy fan!

Jag kan ärligt erkänna att första gången jag var där fasade jag över kaos å oredan som rådde.

Ändå, man kan ju undra varför jag ens söker ett sånt jobb?

Om jag var så desperat efter en fast placering att jag tar vad som helst?

Men nä, så var inte fallet.

Jag sökte det för jag ville vara med å förändra stället till det bättre, en rejäl utmaning liksom.

Jag brinner så galet för det här yrket å kände att med rätt chef å kollegor kan det verkligen bli ett toppenställe.

Nu känner jag mej lite lurad å fövirrad. :/

Hur ska det nu bli? Är jag för naiv å kommer det bli bra i slutändan?


Jag fick i allafall tag på en vikarierande chef som ska bekräfta  i morron om jag får semester i augusti.

Å sen verkar det som att de nätter jag ska jobba inte är på mitt jobb utan på helt andra avdelningar..?!

Även detta får jag svar på i morron.

Jag är lite förvirrad om man säger så.

Minst sagt.


Snart är det dags för Dexter här. :D


I morron satsar vi på en bättre dag, med mindre bråk å mer glädje.

Gärna med mer luft, å inte så äckligt kvavt..!


Hej å gonatt!

Av Lisa - 4 juli 2011 09:50

I morse när vi vaknade(strax innan halv sju?! :P) kunde jag inte riktigt förstå att någon i den familjen ens fått en blund i natt för fy f*n vad det var kvavt här inne. :S

Men sovit har i allafall jag gjort, som klubbad!

Tror Martin varit uppe å matat Leo å att Leo sen även var vaken när Martin steg upp, men allt är lite luddigt... :)

Man kunde tro att efter så mycket sömn borde jag ha energi till tusen i dag, men så är det tyvärr inte.

Jag har knappt vaknat till liv än...

Är så äckligt trött att det till å med börjar oroa mej lite.

Antingen är det den kvava värmen som tar så hårt på mej eller så kanske min kropp har fått för sej att jag med börjar min semester om en vecka å har därför börjat trappa ner...?!

Högst olämpligt är det i vilket fall. :S


I dag gör vi ingenting, bara laddar om efter en intensiv helg.

Det är som sagt kvavt å varmt men gått ute så stranden lockar inte precis å jag tror barnen behöver en hemma dag innan vi fortsätter i det vanliga tempot. :D


Nu ska jag ringa å kolla om jag kan ta lite semester å spara föräldradagar på sätt. :D


Ha en bra dag! Hej hopp!


En liten kalasbild. :)

 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards