Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 14 juli 2009

Av Lisa - 14 juli 2009 21:41

Eftersom det har varit väldigt snålt med bilder här på sistone för att jag är för trött för att skriva en massa bjuder jag i stället på...



Vår dag i bilder!

Dagen började med utelek å sen en powernap för Viggo.

När han vaknade körde vi omkring å uträttade det vi skulle å sen grillade vi hamburgare till lunch.

Måltiden var ganska stimmig tills vi insåg att Viggo såklart ville äta sin burgare i handen precis som vi å inte i nån dum tallrik som han hade blivit serverad.

Anyway, några bilder var det inte tid till att ta i allafall.

Framåt eftermiddagen, efter ett misslyckat försök att somna Viggo, begav vi oss till Långasjön för ett snabb-dopp.

Solen gick tyvärr i moln precis när vi kom, men Viggo å jag badade ändå.

Vid fem kom mamma å pappa på besök å hux flux hade vi beställt fem små rätter från thaien som vi avnjöt på altanen.

Det var rejält med mat vill jag lova å underbart gott var det med!


Viggo somnade lätt vid sju, då han såklart var helt färdig då han bara sovit en stund på morronen ju.

Timmen fram till allsången gjorde vi allt som stod i vår makt för att få i gång vår lilla tv som vi dagen till ära burit ut på altanen.

Tyvärr lyckades vi inte utan fick sätta oss i källaren å huttra i stället för att njuta av den ljumna sommarkvällen.

Dessutom vaknade Viggo nånstans mitt i allt å vägrade somna om, så det blev inte så jätte mycket sjungande precis. :D

Nu är jag ganska matt å det bådar inte gott inför natten att Viggo redan har varit orolig till max. :S

Blir snart sängen i villket fall.

Jobbar kväll i morron så jag kanske, kanske kan sova lite i morron bitti då...


Gonatt!




Av Lisa - 14 juli 2009 09:55

För första gången på mycket länge känner jag för att ägna tid åt

mina två stora hobbies den här bloggen å mat! :)

Det känns helt lovely måste jag säga.

Det saknas fortfarande ett par slantar på kontot för att jag ska kunna ge mej på en rejäl storhandling, men snart så. :)

Har däremot köttfärs hemma så jag hoppas på att få tid över under dagen till att göra ett rejält lass med köttbullar. :P

Det var länge sen...! 


I dag blir det dock fisk till middag, färsk sådan för vi ska till fiskaffären senare. :)

Det gillar jag vill jag lova!

Får se om M å P vill komma i kväll å se allsången med.


Nu tjatar Martin på mej att sluta sitta vid datorn. ;)

Lika bra å lyda! :D


Av Lisa - 14 juli 2009 08:32

 Viggo har vaknat exakt en gång i timmen precis hela natten. Kan inte räkna ut varför, men det bekymmrar mej lite. :SVi ska faktiskt ut på fredag är planen, men blir Viggo inte sej själv är jag inte så sugen på att lämna bort honom.Ja, ja, vi får se hur det blir. Annars känner jag ändå ganska pigg å i fin form hittills.Har en ehl del på agendan som man brukar när man bara har en ledig dag, men det känns helt ok alltihopa som sagt! :) Kickar i gång dagen med kaffe nu sen får vi se hur den artar sej.Lite avslappning å mycket lek ska jag försöka trycka in mellan måstena. :D


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards