Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 13 februari 2016

Av Lisa - 13 februari 2016 22:46

Vi kom nyss hem här.

Helt oplanerat hamnade vi hos Daniel efter kalaset. :D

Där fick vi både mellomys(Viggo å Alva), ostbricka å diverse drycker! ;)
Å så roade vi oss med att spela Med andra ord - expert! :)
Å skratta åt allt å inget!
Trodde inte vi skulle få tid att umgås med våra wingmens denna helgen, men det fick vi. :)
Bonus-pepp på den, helt klart! <3


Av mobillösa skäl blir det precis uselt med inlägg för tillfället, men håll ut(för jag är väl såååå viktig för er? :P) för nästa vecka är jag back-on-track! ;)


I morron ska Viggo tävla å sen kommer Gustav å co hit å söndagsäter! ;)
Nu ska jag sova! ;)

Gonatt på er.
Å tack för i dag! :)

Av Lisa - 13 februari 2016 14:26

Fick en söt allahjärtansdag-bukett av mina grabbar redan i dag! <3

Har precis lyckats med bedriften att behöva backa vid möte på den smala grusvägen från huset där Leo var på kalas å genom det köra fast så pass mitt på en backe, att jag fick hoppa ur bilen å hämta några andra föräldrar till hjälp...

Så förbannat pinsamt, men vad gör man..?!

Förutom att chaufföra på Leo har jag hunnit träna dagens pass.
Blev mest styrka med fokus bröst/rygg å ingen kondition alls i dag.
Hoppas hinna dit i morron också, för vad man mår bra efteråt. ;)

Nu ska jag rusa in i badrummet å göra mej kalas-redo så vi kan köra vidare till stan å Martins pappa.

Hörs i kväll.
Kram på er! ;)

Av Lisa - 13 februari 2016 11:27

Jag har en stark förkärlek till alla rätter som innehåller någon form av bröd.

Club sandwich, hamburgare å så vidare.

(antagligen därför jag aldrig kommer bli så smla jag vill, men det är en annan story)

Just på fredagar, när vi alltid äter senare tycker jag det är lagom med just matiga mackor.


Här nedan kommer receptet på den väldigt goda macka som utgjorde vår fredagsmiddag. :)

Receptet hittade jag hos ica i sitt orginal.


Uppläggningen blev katastrof med anledningen av att hela familjen gick i hop sej mot mej å konstant smög in en iskall colaburk innanför min tröja.... :D

Men gott var det! :)

 


Edameröra:

Mixa ett paket tinade edamebönor tillsammans med 1 vitlöksklyfta, 1/2 kruka basilika, 2 msk olja, 1 skvätt vatten å salt å peppar.

Rosta surdegsbröd i ugnen å fräs babyspenat i lite olja med salt å peppar.

Montera i hop mackan med först röra, sen grillad kyckling å toppa med den frästa spenaten. :)


Enkelt, snabbt å himla gott. :)


Av Lisa - 13 februari 2016 08:49

Jajamensan.
Hejsvej på er! ;)

Här sitter jag å laddar inför en lördag med kalas å träningar.

Viggo har fotbollen nu. Leo ska på ett kalas vid tolv å då passar jag på att åka till gymmet.
Å när Leo sen är klar ska hela familjen till Martins pappa å äta varmrökt lax.
Måste i väg å köpa sista-minuten-present med innan allt men fram tills dess ska jag ta mej en lugn morron faktiskt.

Dricka kaffe, kolla Nyhetsmorgon å plocka runt lite! ;)

Ha en bra dag.
Vi hörs igen! ;)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards