Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 10 februari 2016

Av Lisa - 10 februari 2016 20:00

Framtids onsdagar tänker jag träna spinning medan Viggo spelar pingis.
I dag var det lite mer på impuls så det passet var fullt.

Det gick dock ingen nöd på mej...

Jag fick tiden att gå med vad jag tänkt som en ensamfika på CG(mycket god semla! ;)).
Ensam var jag dock inte särskilt länge utan Stina joinade mej på en fika hon också. ;)
Väldigt trevligt å se henne som alltid. :)

Innan fikan försökte jag jaga i fatt nån vettig säljare på tre men gick total bet.
Fick prata med nån som inte presenterade mej sen kopplades jag vidare.
Tio minuters tutande.
Sen gav jag upp.

Gaaaah. Jag måste ha en telefon!!!
Blir tokig på detta.
Önskar det fanns en Tre-butik i stan...

Något betydligt roligare än min trasiga lur är följande bild som Martin smsade mej i dag:

Nytt av mitt älskade Suits.
Yeej! ;)


Nu ska jag bädda ner barn å sen häva mej i soffan.

Redan torsdag i morron igen, är det klokt?

Av Lisa - 10 februari 2016 15:53

Blöööö.
Ungar som bråkar om mat å med varandra å så det här...

Jag hatar det här med å börja om på nya telefoner men har tydligen inget val.
iPhone 6?
Gillar vi den?


Har jobbat över en stund men tänker ändå försöka mej på att hinna med middagen innan pingisen.
Får försöka ringa till tre senare å hoppas jag kan förnya å få ny mobil utan att behöva betala en massa i mellan. *håller tummarna*
Men först en omeprazol(glömde i morse...) å sen blir det biffstekning.

Vi hörs senare.
Kram å hej så länge!

Av Lisa - 10 februari 2016 10:45

HÄR hittar ni del 1.


Tv-serier ja.

Min avkoppling. Å mitt gift.

I de allra flesta fall ser vi ju dem tillsammans jag å Martin, å tur är väl det, annars hade jag nog aldrig sovit. :)


Det finns dock ett par serier jag sett själv när min äkta hälft valt att titta på fotboll i stället..

Några inom den lite mindre skrytsamma kategorin "fjortisserier". :)

 

Klart sevärda tycker jag, om man har brist på serier i sitt liv eller om man är sugen på att paralella något "tyngre". :)


Lite skämskudde på Glee, men ändå feelgood på något vis.

Vampires Daries är faktiskt ganska så smart i de mittersta säsongerna, men ändå ganska mycket samma-samma.

Gossip Girl är sådär beroendeframkallande, där man går upp helt i intrigerna å förälskar sej i karaktärer man är typ 15 år äldre än. :)



Glee, Gossip Girl(har en massa avsnitt kvar.. :P) å Vampires Daires(som Martin också har sett. :)) kompenseras dock upp av något av det bästa som gjorts nämligen Sherlock.

 

 

Korta säsonger å långa avsnitt å helt grymt tycker jag.

Ovanlig tolkning av klassiska karaktärer.

Konspirationsteorier å en magiskt spelad huvudroll å en Watson som är minst lika bra. :)

 

Är ruggigt avundsjuk på alla som har den serien framför sej.

Så se den om ni inte gjort det.

 

:D

 

Alla serierna i detta inlägget finns på Netflix.

Av Lisa - 10 februari 2016 07:18

Hur skönt ser inte detta ut? ;)

Ibland kan jag verkligen sakna sovmornar å lediga dagar mitt i veckan...



Har faktiskt ställt om väckarklockan å får sova en lite längre stund utan att behöva tulla på lugnet. ;)
Viggo vill ju inte alls gå på morronfritids så vi skjuter på lämningen om mornarna så han ska slippa.
Jag hinner till jobbet ändå. Börjar man åtta finns det ju ingen anledning att va där kvart i eller hur?


Onsdag i dag då ja.
Viggo har bestämt sej för å satsa på två träningar i veckan så i kväll väntar körning till väggahallen.
Kanske passar jag på å träna under tiden, eller väntar jag in Stina å tränar med henne senare. ;)

I dag har jag förberett inlägg åt er. De kommer inte på fejjan dock, så ni får kolla in traditionellt via webben om ni inte vill missa. :)

Ha en bra dag.
Vi hörs!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards