Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 19 januari 2016

Av Lisa - 19 januari 2016 21:00

Först tränade vi.
Helt enligt planen. ;)

^
I
I

Stina avslutade passet såhär graciöst! ;)

Jag?
Inge fullt så vig. :P
I
I
V

Efter träningen åt vi middag.

Å nä.
Det är sannerligen ingen salcicca-pasta på dom tallrikarna inte...!

Stina(av alla..?!) mumlade något om kebab till Martin å sen var det kört min matplanering..
:P

Mamma å pappa kom vid sextiden å sen har det varit fullt ös fram tills barnen somnade här!
Det var tv-spel å shower å folk som pratade i munnen på varandra å så som det brukar! ;)

Nu ska jag göra dagens sista kraftansträngning genom å hjälpa Martin med tvätten han redan had börjat hänga, sen blir det en dejt med agent Burke. <3

Kram å gonatt! ;)

Av Lisa - 19 januari 2016 16:24

Barn av 2010-talet..? <3


Leo facetimear med en polare. :P



Japp.
Då var vi hemma.
Viggo har hunnit va en runda i backen å sen bara tjabbat om sin läxa.
Det funkar bara inte när jag ska försöka mej på att hjälpa honom, så nu lämnar jag det till han å Martin en gång för alla!


Stina å jag ska strax åka å träna lite å sen ska jag laga lite salccia-pasta åt gänget här å få lite besök av M å P. :)

Prima tisdag får jag säga(trots stress-morronen å läx-bråk). :P

Hej på er igen nu!
Vi hörs senare igen! ;)

Av Lisa - 19 januari 2016 13:00

Minns ni mitt nyårslöfte?
http://lisoball.bloggplatsen.se/2016/01/01/11243137-jag-lovar/

Hittills har jag väl inte varit så där jätteseriös, men ändå skärpt till mej å vi har förvånadsvärt mycket pengar kvar på matkontot denna månaden. ;)

Kan va för jag försökt tömma frysarna å lagat med vad som finns hemma å att Martin stått för handlingen nu under ett par veckor, men jag har åtminstone tänkt mer.

Nu ska jag dock fokusera på att handla mer ekonomiskt dvs hålla kolla på erbjudanden å köpa sånt vi äter mycket av just när det är nersatt i pris å så.

Jag handlar mest på Ica, det vet ni ju.
Kött köper jag dock på CityGross å där finns ibland annat vi behöver. ;)

Jag har alltid läst reklambladen, men sen är det svåra att minnas vilken butik som hade vad å vad som var billigare när man väl står där i affären.

Då är dagens tips optimalt.

Matpriskollen.
En app där man kan se vad som erbjuds i "mina butiker" å markera det man vill handla i lugn å ro.

Sen är det bara att plocka fram sin telefon i affären å kolla vad det nu var man ville ha å vilket det nu var som fanns just där man är! :)

Av Lisa - 19 januari 2016 10:45

Vad äter ni till frukost?
Jag behöver nya idéer! :)


Jag dricker kaffe förståss å oftast smoothie å nån form av knäckebröd.

Jag vet att jag borde skippa just brödet oftare(jaaa. Fem kilon mindre hade sannerligen inte skadat... :/) men det är som det är med inspirationen.

I vilket fall är det aldrig fel med lite variation så ibland byter jag smoothien mot Chiapudding.

Helt okej tycker jag.
Helst den här versionen med chokladsmak.

Blanda 2 msk chiafrön med 2 dl kokosmjölk(eller den vätska ni föredrar), 1/2 dl kokos å 1-2 msk kakao.
Ställ kallt över natten.

Räcker till två portioner tycker jag! :)

Av Lisa - 19 januari 2016 07:57

Sitter i bilen utanför Ica å väntar på att de ska öppna. ;)

Har just lämnat Leo å har ett par stopp kvar innan jag ska flåsa in på jobbet! ;P

Vi ska in å panik-handla lite innan Viggo'n ska till tandläkaren.

Hej hej tisdag.
Nu kör vi racet! ;)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards