Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under november 2015

Av Lisa - 24 november 2015 12:30

Jag visade ju er att jag fått denna av Martin häromdagen.

 

Det är, om någon inte hängde med på det, en adventskalender från The Bodyshop.


:D


Jag hade en redan förra året å älskade den.

Bakom varje lucka gömmer sej någon liten produkt å det är sannerligen vardagslyx att få något mysigt varje dag ända fram till jul även som vuxen. :)


Jag har till å med kvar från förra året som ni ser, å jag tycker verkligen ni ska unna er en egen kalender om ni kan. :)


 

Av Lisa - 24 november 2015 08:45

Det slog mej just att det är den 24/11 i dag.

Det innebär att den där ringen längst ner suttit på mitt finger i exakt elva år. :)

Inga storslagna firarplaner här inte, men det är ju klart värt att påminnas om hur lång tid vi delat! :)

Puss på dej Martin, nu betar vi väl av elva år till, minst? :)

Av Lisa - 24 november 2015 07:11

Först.
Dagens fråga:
Katterna äter oss ur huset här.
Måste köpa ny mat igen, så jag undrar vad ni ger er?
Har provat en massa olika å det kanske kvittar för våra katter kanske är matvrak oavsett?
Eller mättar en del sorter bättre?


Så.
Good morning.
I dag firar jag triumfen att ha överlevt en måndag utan något ångest-bryt! :)

Vi hade världens otur å provade fyra olika alternativ innan det fick bli fortsättningen på Homeland som serie i går.
Innan Martin sov sej igenom avsnitt 3 av senaste sägnen upptäckte vi att vi inte sett säsong 6 av true blood å således har två hela säsonger kvar där.
:D

I kväll är det nog fotboll på tv dock, å jag har redan planerat en dejt med paddan efter träningen för å se Tina i fjällen från i går å kanske något litet Jul med Ernst från förr. ;)

Men innan jag får bädda ner mej igen ska tisdagen göras. :)

Skulle ljuga on jag sa att jag inte hellre sovit en stund till, men det känns ändå helt okej att gå å jobba. ;)

Vi hörs lite senare.
Kram å ha en bra dag! ;)

Av Lisa - 23 november 2015 21:16

Har jag sagt att jag älskar asarums-gymmet? ;)

Svängde inom en sväng i kväll trots allt. ;)
Storseger å nytt löprekord. :D

Klockan är en anigens missvisande, då de sista 5 minuterna å femte kilometern var intervaller, men ni får tro mej när jag jublar ut att jag sprang 4 km på 25 minuter! :D

Av Lisa - 23 november 2015 17:31

Hur många sånnahär bilder har ni sett det senaste året tros?

Något hundratal säkert. :P

Faktum är att just i kväll har bilden en liten poäng i sej.

Jag såg nämligen en reklam om att tofflorna finns på rea hos Footway. :D

Ulltofflorna från Shepherd som städigt klär mina fötter å som kan va den bästa julklapp jag nånsin fått är mer än värda sitt orginal-pris, men om ni varit sugna är det verkligen läge att slå till nu. :D

Om ni är sånna som fryser om fötterna eller ej.

För de är så så sköna oavsett om man känner sej extra kall eller inte. :D

Så. Nu vet ni det. :)

 


Annars måste jag säga att jag mår förvånadsvärt bra för att vara på en måndag.

De stora grabbarna är i väg på pingisträningen medan jag å Leo myser lite här med tända ljus å varsin skärm. :P


 


För egen del är jag faktiskt inte ens särskilt sugen på å träna i dag, men jag måste ut en sväng när de stora boysen är tillbaka å då kanske jag rent av svänger inom Asarums-gymmet å springer en snabbvända.

Men det är ju om en timme det, å då kanske jag soffat i hop för mycket å inte alls kan inse hur skönt det är efteråt. :)



Martin har bestämt att det är dags för oss å se klart SoA nu en gång för alla, så när vi väl landar i sofforna ska vi ge oss i kast med sista säsongen är tanken.

(sen har jag planer på å se klart True Blood å leta fler avsnitt av Suits å så har jag siktet inställt på, helt nya för oss, Tyrant å Versailles. :D

Det är ett hårt jobb det här med å va serienörd, men jag gör det så gärna. :P)



Men innan dess ska jag knåpa i hop lite recept åt er att gotta er med under veckan här(så himla blogg-proffsigt att förbereda inlägg, tycker ni inte? :P) å allra först, spela lite Uno med Leo innan han somnar här i sin stol. :)


Vi hörs senare.

Kram å hej på en stund!

Av Lisa - 23 november 2015 13:45

Somliga längtar till lunchen för att äta eller möjligen pausa från jobbet.

Jag har längtat hela dagen efter att kunna gå å köpa mys-sockor! :)

Sagt å gjort. :P

Inte särskilt snyggt(jag förstår att du gråter Stina. :P) men ack så skönt att alltid få upp värmen i fötterna. :)

Av Lisa - 23 november 2015 12:15

Ni kommer i håg att jag var glad att min favorit-duschecreme hade kommit in i lykos lager häromdagen.

Tänkte betsällt världens bästa shampo samtidigt, men nu var det slut.

Typiskt.

Men medan jag väntar in påfyllnad så måste jag tipsa er(igen) om just detta toppen-shampo.


 

(Direktlänk finns HÄR å forsättningsvis, om ni klickar på bilderna där jag tipsar om något. Annars kommer länken synas tydligt under bilden eller i texten. :))


Gigantiska flaskor till bra pris som varar i en evighet(nästan ett år för min del!   ) å bäst av allt så håller håret sej rent.

Jag brukar förvisso tvätta mitt hår dagligen, men om jag skulle låta bli hade det inte märkts. :)


Jag är ju egentligen precis urusel på å ta hand om mitt hår något vidare(klippa sej liksom? vem har tid med det?) men jag inbillar mej att shampot förhindrar topparna för å se ännu mer slitna ut.


När det väl är inne i lager tänker dock hjälpa håret ytteligare genom å beställa en inpackning från samma märke också.

 

Direktlänk


Så, dagens tips alltså REF Shampo. :)

Av Lisa - 23 november 2015 08:35

En lååååång vecka väntar å det kommer bli stressigt.

Men, jag känner mej förvånadsvärt måndagstaggad å pigg, trots en urusel natt.

Bjuder på en sommarbild såhär på den kallaste dagen hittills.
;)

Ha en bra dag!
Vi hörs senare! ;)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards