Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under september 2015

Av Lisa - 28 september 2015 18:55

Ställde mej på vågen.
Blev lipfärdig.

S.u.c.k

Önskar verkligen det räckte å träna varje dag för å gå ner till min trivselvikt å sen stanna där.
Men nä, det funkar inte för mej sorgligt nog. :(

Något måste hända med kosten med...

Igen.
Ja.
Börjar jag om varje vecka eller vad? :P

I vilket fall.
Jag håller mej till lågkolhydratkost å hoppas det kan bidra till lite minus... ;)

Av Lisa - 28 september 2015 17:44

Lyckades övertala Leo att se på sin skrikiga film med lurar för att få någorlunda yoga-ro.

Ernst var dock inte lika enkel att distrahera! :P

Av Lisa - 28 september 2015 16:20

Ett helt nytt block har fått komma fram ur gömmorna. ;)

I dag känner jag mej stolt.
Å taggad.
Å lugn på ett helt annat sätt.
Det låter kanske konstigt.
Men det känns som jag bestämt mej å fattat hur jag ska föra mej själv åt rätt håll.
Håll tummarna att jag lyckas så nå mina mål!


På mornarna när jag lämnar barnen brukar vi parkera vid skolan å sen gå därifrån både till fritids å sen vidare till förskolan.
I morse frös Leo å jag skulle ju ändå jobba i stan å hade vägen förbi förskolan så vi bestämde att vi kunde kosta på oss två stopp.
Men gissa vad som hände?
Jodå.
Jag körde förbi.
*emojiapan som håller för ögonen*
Leo satt knäpptyst i baksätet medan det gick upp för mej att jag var tvungen å vända.
Snacka om man är rutinbunden alltså.
Minsta lilla avsteg från det normala å man glömmer nästan lämna ett barn?! :P

I kväll ska Martin med Viggo på pingisen så det blir ingen måndags-löpning för min del.
Lika bra det kanske, för benhinnorna gör sej smärtsamt påminna nu igen.
Nu innebär inte utebliven runda utebliven träning utan jag har planer på yoga i stället! ;)


Hoppas ni haft en bra måndag so far?
Lämna gärna en rad eller två innan ni surfar vidare, alltid lika kul å höra från er. ;)

Vi hörs!
Kram å hej! ;)

Av Lisa - 28 september 2015 06:48

Suits.
Man måste älska det. ;)

Harvey(Stinas favorit?), Louis(Daniels favorit) å så Mike(min å Martins favorit) det är ren å skär serie-lycka det.
Tror vi hann se tre(eller var det fyra?) avsnitt innan vi fick ge oss å gå å sova i går. ;)

Måndagmorron.
En ny vecka med diverse grejer inplanerade å diverse mål uppsatta.
Jag fortsätter med min träningsmål: 6 dagars träning å sen har jag lite andra övergripande planer å tankar som jag hoppas jag kan genomföra.
Vissa svårare än andra, men jag är redo! ;)

Nu ska jag skriva in det viktigaste här på veckotavlan å i kväll planerar jag att skriva listorna som behövs i livet överlag(listor alltså. <3 tror jag skrivit sånna redan innan jag kunde stava. :P).

Jag har en bra känsla här helt enkelt.
Vi hörs i eftermiddag, helst utan samma genomsvettiga å kaosartade känsla som förra måndagen. ;)

Kram å hej på er! ;)

Av Lisa - 27 september 2015 20:20

Salt kolapaj.

[Bild]

Suits.


Life is good! ;)

Av Lisa - 27 september 2015 18:31

Känner mej ganska så trött nu.

Vi har haft en fullspäckad å härlig helg.
;)
Examensfest å dop/30årsfest.

Just i dag har vi, som ni redan vet, gjort lite nytta här hemomkring. ;)
Sprungit femman i nytorpet, hela gänget inklusive pappa som också var med i dag. ;)
Klippt häcken(mest Martin.) å lagat prima middag(mest jag).
:D

Underbart är kort.
I morron är det måndag igen.


Känns alltid lite vemodigt(men jag är åtminstone ledig nästa helg igen.) men jag planerar att bota den värsta söndagsnojan med efterrätten jag hämtade hos pappa innan, en kopp te å en hel del suits innan det är dags att lägga sej. ;)


Hoppas ni haft en bra helg!
Kram å hej!

Av Lisa - 27 september 2015 16:04

Detta receptet är från min kära bror från början å något som vi gjort ganska flitigt under denna grillsäsongen.
:)

En kall bea-liknande sås.
(Jag har ett recept på en liknande innan här på bloggen, som mixas, inte samma men också god.)

Såsen görs med klassiska bearnaise-smaker då man blandar riven charlottenlök, dragon å vitvinsvinäger i créme fraiche.
Saltar å pepprar sen är det klart! ;)

Av Lisa - 27 september 2015 13:47

Trädgårdsfix å 5 nytorpet-kilometrar i benen å strålande höstväder.

En tidig grillmiddag med efterrätt.
Det är livskvalité det! ;)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards