Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 27 september 2015

Av Lisa - 27 september 2015 20:20

Salt kolapaj.

[Bild]

Suits.


Life is good! ;)

Av Lisa - 27 september 2015 18:31

Känner mej ganska så trött nu.

Vi har haft en fullspäckad å härlig helg.
;)
Examensfest å dop/30årsfest.

Just i dag har vi, som ni redan vet, gjort lite nytta här hemomkring. ;)
Sprungit femman i nytorpet, hela gänget inklusive pappa som också var med i dag. ;)
Klippt häcken(mest Martin.) å lagat prima middag(mest jag).
:D

Underbart är kort.
I morron är det måndag igen.


Känns alltid lite vemodigt(men jag är åtminstone ledig nästa helg igen.) men jag planerar att bota den värsta söndagsnojan med efterrätten jag hämtade hos pappa innan, en kopp te å en hel del suits innan det är dags att lägga sej. ;)


Hoppas ni haft en bra helg!
Kram å hej!

Av Lisa - 27 september 2015 16:04

Detta receptet är från min kära bror från början å något som vi gjort ganska flitigt under denna grillsäsongen.
:)

En kall bea-liknande sås.
(Jag har ett recept på en liknande innan här på bloggen, som mixas, inte samma men också god.)

Såsen görs med klassiska bearnaise-smaker då man blandar riven charlottenlök, dragon å vitvinsvinäger i créme fraiche.
Saltar å pepprar sen är det klart! ;)

Av Lisa - 27 september 2015 13:47

Trädgårdsfix å 5 nytorpet-kilometrar i benen å strålande höstväder.

En tidig grillmiddag med efterrätt.
Det är livskvalité det! ;)

Av Lisa - 27 september 2015 08:34

En enda dag i veckan bara ska jag sitta ner genom en hel kopp kaffe! ;)
Söndagar är den dagen! :P

Jag vaknade väl inte precis så långsamt å harmoniskt som jag fantiserat om vid varje klockringning under veckan, men jag steg åtminstone inte upp förrän åtta. :)

Barnen inledde tydligen en ny tradition förra söndagen som innebär att de ska frukost framför tv:n i källaren. Då gick det bra, å vi ger det en chans även denna veckan. ;)

Planerna för dagen är en dejt i löparspåret med Stina å Daniel(Appråpå traditioner. :P) men i övrigt har vi inte planerat något specifikt. ;)

En lugn söndagslunk blir det helt enkelt i trevligt sällskap(varje dag, hela helgen var det ja!). ;)

Gomorron på er!
Ha en fin dag! ;)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards