Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 10 augusti 2015

Av Lisa - 10 augusti 2015 20:54

Jag lovade ju er receptet på pepparsåsen vi åt i fredagskväll.
Det löftet infrias här nedan.

Finhacka en charlottenlök å fräs den lite tillsammans med en klick tomatpuré å mortlad peppar(ca 1 1/2 msk) i någon minut.
Jag tog övervägande rosé -å grönpeppar men även lite svart å vit! :)

Tillsätt 1 msk konjak, 3 dl grädde, 2 dl vatten å en skvätt kalvfond.
Koka i hop i ca 10 minuter.

Supergod till kött å gratäng(även fast kocken förbjuder grädde+grädde! :P). ;)

Av Lisa - 10 augusti 2015 19:22

Jaaa, det finns lite å göra inför det här bröllopet! :)

Jag har skrivit på ungefär en miljon ställen å försöker samla i hop mej lite nu när det drar i hop sej.
Hoppas jag har en bra stomme nu åtminstone. :)

Men jag antar att jag inte ens kommer känna med färdig på fredagkväll även om jag endast tänker å andas bröllopsplanering just nu. ;)

Börjar bli lite smått nervös som sagt, men det ska bli förbannat roligt framförallt, så bring it on, å låt det blir lördag fort! :)

Av Lisa - 10 augusti 2015 18:19

Kvällsdoppet! ;)

Tallet.
Absolut lagom stämning å härlig sol såhär på en ljummen måndagskväll i augusti! :)

Av Lisa - 10 augusti 2015 06:42

Stelaste benen ever i dag? :)
Landade på 14,5 löpta kilometer under veckan som gick.
Inte så illa precis! :)

I dag blir det dock vilodag från löpningen.
Kanske dejtar jag mina kettlar i kväll, men det är bara om jag hinner eller känner för det då! ;)

Måndag innebär som vanligt jobb i stan till klockan fyra å efter dess hinner vi knappast mer än laga middag å ta ett kvällsdopp.
Mina planer är att fortsätta strunta i icke-livsnödvändiga måsten även denna veckan å prioritera att tanka energi i så många bad som möjligt å sen lägga övrig tid åt bröllopsplanering! :)

Nu ska jag försöka väcka Leo som inte alla verkar särskilt sugen på att stiga upp i dag! <3

Ha en bra dag, så hörs vi senare! ;)

5 dagar kvar!
:)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards