Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 29 juli 2015

Av Lisa - 29 juli 2015 19:30

Absolut inget vettigt har vi fått gjort i dag.
Bara suttit å stirrat mest praktiskt taget.
Tog en tur till lekplatsen å hann andas lite innan regnet började ösa.
Leo å jag begav oss på shoppingrunda i stället.
Tanken var att jag skulle tränat GRIT nu i kväll, men Stina var inte sugen å jag var för hungrig för att orka masa mej dit utan middag så jag avstod med.
Har dessutom ont i en fot nu med, det verkar som universum motarbetar mej å min träning, är det inte benhinnor som trilskas så är det tydligen annat... :/

Dagens middag blev beercan burgers å parmesanpommes, helt okej för att egentligen va helt utan inspiration. :)
Men det gör sej såklart ännu bättre tillagat på grill! ;)

Nu ska vi duscha av oss hela högen, sen ska barn läggas å Falk-film startas! ;)

Vi hörs om en stund! ;)

Av Lisa - 29 juli 2015 14:54

Vi bakar lite rulltårta då. ;)

Drömtårta.
Glutenfri å den godaste enligt barnen.
Vispa 3 ägg med 1 1/2 dl socker, skita ner 2 msk kakao, 1 msk bakpulver å 3/4 dl potatismjöl.
Grädda i 5 minuter på 200 grader(varmluft i vår ugn)
Låt svalna å bred på smörkräm gjord på 100 gram smör, 2 dl florsocker, 1 äggula å 2 tsk vaniljsocker.

Ja jag vet, det regnar inte i dag, men det blåser järnet å igen verkar sugen på att bege sej nånstans ändå.
Vi skotar runt å slappar mest.
Ser på film, spelar hay day å läser mattidningar.
Å kokar kaffe.
Mer spännande blir det inte at the moment. :)

Av Lisa - 29 juli 2015 09:27

Trolla bort mej? :P
Ibland vore det skönt om det gick...

I dag är det onsdag å det regnar faktiskt inte än.
Jag planerar att pula runt hemma, bara å ta det lite lugnt å skriva listor å såndär jag gör ni vet? ;)

Hoppas ni mår bra i dag! ;)

Gomorron på er!
Vi hörs lite senare!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards