Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 16 juli 2015

Av Lisa - 16 juli 2015 23:06

Medan mannen festivalar har jag ett kärt återseende med mina sjungande favoriter! :)

Säsong 5 av Glee finns äntligen på netflix! :)

Av Lisa - 16 juli 2015 19:57

Staylad med mousse å med ett halsband åt Maja i fickan lämnade jag av min stora son i stan. <3

Jag har fått rapporterat till mej att de har det toppen å jag väntar med spänning på hans hemkomst. :)

Man hinner verkligen inte med.
När blev han så stor!? :)

Av Lisa - 16 juli 2015 15:58

Förbereder kvällens middag.
Det blir grillat kött, ljummen potatissallad(orginalet. :P) grillsås, en helt ny kokt salsa(som ni ska få recept på om den är god! :P) å så denna tomatsallad.

Tomater i olika färger å former toppade med mozzarella, basilika å créme de balsamico.
Svårare än så behöver det inte va. ;)

Av Lisa - 16 juli 2015 10:14

I augusti öppnar mitt gym en filial i asarum å då tänkte jag ta steget å börja styrketräna där.

Jag har ju gjort det en hel del hemma.
Med sworkit å så har jag valt övningar från de pass jag går på å kört dem i tabator.

Men hur funkar det på gym?
Måste man anlita en PT å för övningar eller kan man plocka ut sånt man gillar å göra sina egna pass?
Å i så fall hur vet man vad man ska göra?
Intervaller där man räknar repitioner eller forsätter man ta tiden?

Är sugen på att investera i en träningsbok för å få lite nya upplägg, både hemma å förhoppningvis på gymmet sen..

Hur gör ni?
Både hemma å på gymmet?
Alla tips är tacksamma! :)

Av Lisa - 16 juli 2015 09:15

Hepp, hepp!
Martin har semester igen å hela familjen var uppe innan åtta. ;)

Viggo å jag dräller runt här hemma medan de andra två är på vårdcentralen å kollar upp öron.
Han har varit uppe å snurrat i natt också den lille mannen, men vi får hoppas att febern håller sej borta i dag.

I dag ja.
Då kommer en gammal kollega till Martin hit å äter middag, Viggo ska in på festivalen med Maja å Anna å så ska vi jaga en ny pool.
Jojjomensan, efter fyra trogna år har var gått sönder. Läcker som ett såll. :(
Å eftersom vi har mer än två semesterveckor kvar å hopp om sommaren än så blir det en nu fortast möjligt!

Nu ska jag ut å inspektera dagens väder innan jag plitar ner en inköpslista. :)
(Vår gäst tar med kött så jag fixar potatissallad å grillsås. Å en vit kladdkaka med tänker jag. :P)

Ha en bra dag.

Å förresten, någon som vet tiderna för Lions tåget in till stan för morrondagen främst? ;)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards