Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 14 juli 2015

Av Lisa - 14 juli 2015 19:23

3,78 km var den nya rundan.
Alltså inte så lång som jag gissade sist..!

Nu sprang jag förvisso aplångsamt i dag ändå, men jag vill hitta ett varv som är 4,5 typ.
Runt byn är det dryga fyra, men jag vill helst va off-public så mycket som möjligt.
Granefors runt är nästan 6 har jag för mej å det är för långt.
Ja ni är ju vilka bekymmer jag har.
*emojiapan som håller för ögonen*

Får helt enkelt fortsätta utöka å mixtra tills jag lyckas! :)

Av Lisa - 14 juli 2015 14:32

Efter att ha ringt alla tänkbara kompisar å gått bet varenda gång gav Viggo upp å ringde sin mormor i stället.
Hon nappade tack å lov så efter vår tur till Coop skjutsade jag upp honom dit medan jag å Leo körde hem för å vänta in hans kompis som är här nu. ;)

Jag håller som bäst på att förbereder middagen här men tar en lite sol-paus medan grabbarna badar här! ;)

Det blir laxspett med likadan romsås som vi hade till räkorna häromdagen(sök efter romsås här på bloggen om ni blir sugna!) å så har jag en vision om potatis i foliepaket med västerbottensost å knipp-morötter men vi får se hur det slutar. ;)

Annars sitter jag mest å längtar lite tills jag får sjunka ner i soffan i kväll.
Vi har(sist av alla. :P) börjat beta av Johan Falk-filmerna så det är nästa i ordningen som hägrar. :)

I övrigt försöker jag strukturera upp denna, en anigens uppbokade, vecka någorlunda.
Det är kalas å det är festival å allt möjligt, något varje dag så det blir lite halvhektiskt, men så är det ju ibland. ;)

Av Lisa - 14 juli 2015 09:30

Smootie å världens godaste macka.
Å kaffe förståss.

Macka:
Danskt rågbröd med keso å tärnad avokado.
Toppas med nymalen svartpeppar, olivolja av god kvalité å klippt gräslök.

Smootie:
Grekisk yoghurt( arlas på tetra), en skvätt grädde, vaniljpulver, frysta blåbär/hallon å kokosmjölk mixas till skummig å bra konsistens! :)

Av Lisa - 14 juli 2015 09:05

Här ser ni två grabbar som vaknat på ett strålande humör! :)

Vi ska snart äta lite frukost men först lite kaffe på trappan som sej bör! ;)

Martin han är i väg å jobbar i dag.
Han behövdes för å färda något så både i dag å i morron får jag å barnen roa oss själva.
Vi har ju vanan inne efter våra första semesterveckor så det ska nog gå bra! :)

Grabbarna har pratat både om boön(mest håv-fantasten Leo) å att ringa kompisar så vi får se vart det slutar. ;)

Jag tänker ta tillfället i akt att ta det lugnare än vanligt jag(ni vet ju hur det är med han mr stress hemma. :P)
Bara lunka omkring å andas å beundra växthus, glas på altanen å uteplatsen som är så tillsnyggad. :)

"Ute-köket"
Fullt utrustat med nya tunnor från Ikea å alla grilltillbehör inom räckhåll. ;)

I kväll ska jag försöka ta mej in till den festival-preppade staden å träna, om det nu finns parkeringar att tillgå någonstans(?!).

Ja.
Så ser våra planer ut.
Hur har ni det? ;)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards