Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 7 juli 2015

Av Lisa - 7 juli 2015 23:16

Bada måste man göra! :)

Ett kvällsdopp på Ekebergslundsbadet sitter fint! ;)

Av Lisa - 7 juli 2015 21:07

Avbokade HIIT:en å sprang upp till Långsjön å avslutade med ett dopp. :)

Turen blev exakt lika lång som min morronrunda, men det var ändå anigens jobbigare i konstant uppförsbacke.
Jag orkade dock hålla samma tempo som vanligt å det är jag väldigt nöjd med. ;)

Nu regnar det ute å denna dagen går inte precis till historien som särkilt upplyftande men alla dagar kan ju inte va bra heller...

I morron tar vi nya tag.
Hej å hå! :)

Av Lisa - 7 juli 2015 16:13

Njae någon vidare njutbar semesterdag har det sannerligen inte varit.
Migränblixtrande framför ögonen å ett ton med skit-göra att ta tag i.

Det syns knappt alls men det är många ställen som fått sej en omgång i dag.
Inklusive den här altanen...

Middagen står på spisen å ska intas tidigt i dag för jag ska träna sen vid sju.

Träningen ja.
Fyra dagar in i Martins semester å inte en meter har jag sprungit.
Hoppas på bättring redan i morron.

Hoppas ni har en bättre dag än mej hörrni.
Vi hörs senare! ;)

Av Lisa - 7 juli 2015 10:39

Som sagt.
Våra morronrutiner ser en anigens annorlunda ut nu än under de tidigare semesterveckorna. :P

Klarvaken sen klockan sju å direkt från sängen till Ica.
Nu som först försöker jag mej på att ta en lugn kopp kaffe på trappan här, men det går sådär med en Martin som hela tiden måste något i huset. :P

Det inte det att jag inte vill få saker gjorda. Verkligen inte. Men jag har lite svårt att förlika mej med tempot min man hela tiden envisas med å hålla.

Gårdagen var dock helt annat än en måste-dag.
Vi var ju på Öland å lät barnen styra vart i parken vi skulle å vad de vill göra.

Viggo fastande för en film å mambor som visades i terrariet(dont ask! :P) å Leos favoriter blev krokodilerna å så åkte de karuseller för allt vad de var värda förståss! :)
Det regnade precis när vi kom men sen sprack det upp å blev precis lagom varmt.. :)

Jag är faktiskt positivt överraskad av Ölands djurpark.
Hade väl inga större förväntningar egentligen men barn trivdes som sagt bra, å det var lagom till oss! :)
Men jag förstår inte var allt folk var?
Inga köer någonstans å inte i närheten av full parkering?!
Brukar det va så folktomt eller hade vi bara tur?

Dagen i dag får bli en måste-dag, vi ska försöka eliminera så måna som möjligt så vi kan njuta resten av veckan(å semestern i stort. :P).
Köra till tippen, klippa gräs å städa å sånt. ;)

Om någon undrar kan jag meddela att Sookie var på altanen å åt så sent som i går kväll, men vägrar att låta sej fångas å flyttas in igen vad det verkar.
Antigen kommer hon bara självmant rätt vad det är eller får vi helt enkelt bygga en kattfälla. ;)

På tal om katter så skapade vårt lilla adotivfall en dominoeffekt.
I går tingade vi nämligen en liten hane som ska få flytta in vecka 30! :)
Viggo blev så lycklig över Sookie så det blev liksom självklart att vi bara måste försöka igen, med en sällskaplig katt också. <3

Nu ska jag bege mej neråt källaren å attackera tvättberget! :)

Vi hörs igen sen.
När det hinns med. :P


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards