Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 16 juni 2015

Av Lisa - 16 juni 2015 16:05

Som sagt fick det bli ett varv på vårdcentralen med Leo i förmiddags.
Ett besök hos en sköterska å ett försök till det absolut omöjliga uppdraget "att-kissa-i-en-mugg-när-man-just-kissat-hos-morfar" senare lämnade vi sjukhuset med beskedet att smärtan hos Leo troligtvis beror på samma åkomma som i januari.
Det enda vi kan göra är att tvätta å smörja å hoppas det går över av sej självt som sist.

Leo var så pass smärtpåverkad även när han inte kissar så han fick skippa fotbollen å stanna kvar hos sin morfar tills jag slutade jobbet.
Således brann mina tilltänkta ensam-timmar, som jag hade tänkt lägga i sista bröllopsplanerar-växeln, inne.

Nu är Leo sällan särskilt krävande å leker gärna ensam, men det känns lite som det redan under de senaste veckorna blivit för lite fokus-på-barnen-tid här så jag har ändå spelat ett par omgångar diamanten under eftermiddagen å varit med när han önskat.

Som jag längtar till semestern nu.
Efter att slippa stiga upp om mornarna å efter att hinna i fatt.
En arbetsdag kvar(om nu Leo inte har jätteont igen. han har inte klagat alls sen jag hämtade honom hos pappa) å sen är det semester. ;)

Den inleds förvisso med två rejält intensiva dagar, men sen väntar sex hela veckor med nada å noll planerat.
För nä. Vi har liksom inte hunnit med att planera in någonting alls å jag föredrar att ta ledigheten efterhand å hoppas på sol å värme å en massa bad här hemomkring. ;)

Nu ska vi bege oss å hämta hem en troligtvis dyngsur Viggo från IP.

Vi hörs senare! :)

Av Lisa - 16 juni 2015 09:15

En tur till vårdcentralen med Leo då.

Akutont när han kissar.
Igen.
Värt å kolla upp innan semestern...

Av Lisa - 16 juni 2015 07:00

Fyndade jordgubbar i kylen denna nästsista dag innan semestern.. :)

Spenderade som sagt kvällen i tv-soffan sen i går.
Säsongspremiären av OitB å säsongsavslutningen av GoT.
En härlig upplevelse å en obehaglig.
Vilket som var vilket diskuterar vi inte med risk för spoilers..!

Vaknade i natt, runt halv ett, efter orolig sömn å mardrömmar av värsta sort.
Jag var så rädd att jag fick väcka Martin bara för att få höra att det inte var verklighet.
Har sovit uruselt efter det å snoozade flera gånger här innan jag steg upp.
Nu är det ingen större panik med tiden ändå, tack å lov, för båda barnen ska till samma ställe å det spar lite minuter helt klart! ;)

Både förskola å fritids är stängda i dag men morfarn har tagit ledig å ska hänga med barnbarnen på förmiddagen å sen lämna dem på fotbollsskolans sista dag. ;)

I kväll finns det äntligen tid för mej att träna, HIIT står på agendan! ;)

Men först jobb som sagt.
Två pass kvar nu.
Sen semester!! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards