Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 2 maj 2015

Av Lisa - 2 maj 2015 22:17

Nix.
Leo orkade inte hela gladiatorerna i kväll heller. ;)

Nu sover Viggo med å snart är det min tur.
Jag ska upp tidigt i morron för å åka med mamma å pappa till Jönköping å hälsa på farmor.
Vi ska dit å äta lunch å fira hennes födelsedag.
Hon blir 87 på måndag. ;)
Mitt bidrag till middagen är den här godingen. :)

En smulpaj med rabarber. ;)

Såklart ska vi pressa in lite shopping på schemat också.
En liten runda på Ikea å A6. ;)

Vi hörs då.
Sov gott!

Av Lisa - 2 maj 2015 19:42

Eftet bad å ett glas bubbel i föräldrarhemmet blev det sen middag här
i Ekebergslund.

Pulled chicken satt fint å nu myser vi vidare framför gladiatorerna.
Undrar just om Leo kan hålla sej vaken i dag? :P

Av Lisa - 2 maj 2015 17:38

Här snackar vi lördagsmys! :)

Barn som badar i kvällssolen! :)

Av Lisa - 2 maj 2015 14:22

Jag å Viggo tog oss än lite sväng upp till byn medan Leo var på kalas. :)

Planen var att köpa en varsin glass, men vi slog till på en fika på Centrumcaféet! :)

Hilma mysigt ställe faktiskt.
Första gången vi är där, men det blir säkert fler gånger! :)

En ganska så lång ingredienslista på det här, men så värt det när det är klart! :)

En väldigt smakrik Pulled chicken blir det slutgiltiga resultatet! :)

Middagen står å puttrar på spisen, men när den är klar ska vi låta den stå å gotta till sej medan vi sticker ett par kvarter bort å badar tunna. :)

Nu däremot står Martin vid grillen.
För jojjomesan, det blir en varsin burgare här till sen lunch! ;)

Vi har det så bra som man kan helt enkelt. :)
Hoppas ni med njuter å har det bra! ;)

Av Lisa - 2 maj 2015 12:12

Veckans andra löprunda. :)

Inga 5 kilometer i dag, men väl stadiga 3 stycken i nästintill exakt samma tempo turen igenom. :)

Tanken var att springa lite längre, men hjärnspökena vann.
Nästan gång ska jag springa längre "bortåt" så kan jag inte vika mej. :)

I vilket fall.
Som lördagsfys duger 3 kilometer gott åt mej. :)

Av Lisa - 2 maj 2015 08:43

Här har ni den: lördagsbilden! :)

Man kan säga att jag har tagit igen lite sömn i natt. :)

Den här otydliga bilden illustrerar starten för min natt: 21:02.
På vinst å förlust orkade jag inte mer å la mej sådär supertidigt.
Å vet ni?
Jag steg upp klockan åtta så det gick vägen å sömnkontot är påfyllt till max. :)

I dag ska vi ta det väldigt lugnt på morronen(ingen fotboll så man får passa på) å så ska Leo på kalas sen tänkte vi ta oss i väg på en liten trip utomhus om det är väder, å i kväll ska vi faktiskt inte grilla, men maten blir inte mindre god för det. :)

Nu ska jag fixa ägg å bacon-frukosten! :)
Vi hör sen.

Å hörrni. Facebook-connecten funkar inte.
Jag ska försöka publicera inläggen där ändå, men jag kan glömma.
Så kolla gärna inom via webbläsaren i mellanåt.
Särskilt om det blir ovanligt glest mellan inläggen. :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards