Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 11 april 2015

Av Lisa - 11 april 2015 21:32

När man är för trött för å ligga i soffan. :)

Av Lisa - 11 april 2015 21:05

Bresaola-rullar med ricottakräm.
Lax å potatissallad.
Mascarpone-kräm.
Allt signerat Paolo Roberto.
(Förutom toppingen på desserten som är signerad Lisa, krossade madelbiskvier å caramelchoklad från lindt. :))

Varmrätten var en riktig hit(jag la till en basilikasås, mixa basilika å 1 vitlöksklyfta med CF till en rinnande konsistens. Salta å peppra) å receptet finns i sin helhet på recept.nu.

Det gör de alla tre för den delen, men jag våra "vanliga" bresaola-rullar (recept här på bloggen) är mycket godare faktiskt. :)

Av Lisa - 11 april 2015 18:38

Mamma har terroriserat mej med bilder från stugan hela dagen...

Jojjomensan.
Dom är där å öppnar upp å vårstädar. :)

Snart är det vår tur att njuta av Paradiset.
Som jag längtar.

Av Lisa - 11 april 2015 14:44

Lyx-fika på Mandeltårtan(med betoning på lyx med tanke på notan. :PDyrt som tusan men stort plus för allt glutenfritt de kunde erbjuda!),
promenad genom parken å lek på lekplatsen. :)

Tanken var även maxi å ÖB från början.
Men för många varv på den här:

Slutade såhär:

Åksjuka deluxe, de mådde så illa att dom däckade å jag förstår dom.
Jag kollade bara på å känner mej ändå fortfarande yr. ;/

Vi är hemma igen nu å 3/4 delar av familjen tar igen sej(hoppas på en powernap till å med! :P) medan någon gick ut för å putsa EN bilruta å nu har varit ute i en kvart...

Vi hörs om en stund. :)

Av Lisa - 11 april 2015 09:48

Morron-yoga i frisk luft. :)

Tummen upp för det! :)

Av Lisa - 11 april 2015 08:51

Sånt jag gör ni vet...

Inköpslista in da makeing! :)

Middagen planeras.
Det blir trerätters a la Paolo å MittKök.
:)

Lördagsfrukosten är nere sen länge å Martin å Viggo har begett sej till IP å fotbollsträningen. :)

När de kommer tillbaka tänkte vi ta en liten utflykt till Ronneby. Ströva i Brunnsparken å bara andas lite. :)

Men nu är det hög tid för lördags-yogan. :P
Vi hörs senare! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards