Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 9 april 2015

Av Lisa - 9 april 2015 21:23

Det enda jag kände i ryggen på träningen var en uns av rädsla.
Annars nada! :)
Hurra å jippi till det.
Hur det står till med orken å konditionenen efter uppehållet är en sorgligare historia.
Men det får jag ju jobba tillbaka. ;)

Träningsvärken i benen efter gårdagen ska vi helst inte ta upp alls. :)

Nog tjatat om träningen nu. :)

Viggo hade ju en kompis med sej hem i dag.
Å de hade så galet roligt hela tiden.
En fröjd å se honom så glad.
Å när kompisen åkt fick Viggo förtroendet att åka inlines själv till lekplatsen å sen vända där å åka hem så gott som direkt. (Hans mobil var urladdad å vi skulle äta inom 20 minuter. :P).
Jag hörde hur en kompis han mötte på vägen frågade om han ville stanna där å leka å tvivlade på om han skulle komma i håg vår deal när han fick ett sånt erbjudande.
Men tänka sej. Han dök upp en stund senare. Å när jag berättade att jag hört kompisen fråga sa han bara att han visste ju inte om han kunde stanna. :)
Så stor han blivit den pojken. <3

Med den här glädjande läsningen säger jag gonatt å tack för i dag. :)

Vi hörs i morron! :)

Av Lisa - 9 april 2015 18:13

Äntligen.
Hoppas jag klarar detta nu! :)

Av Lisa - 9 april 2015 15:13

Leo å hans lekar förflyttas utomhus. ;)

(Viggo har med sej en helt ny kompis hem. Å det går magiskt bra! :))

Av Lisa - 9 april 2015 15:04

MittKök.
Det är ju namnet på matinslagen på Nyhetsmorgon å en tidningsbilaga till Expressen.
Å nu också ett "eget" program som sänds måndag-torsdag på sjuan(kl.19).

Som den matnörd jag är plöjer jag ju som ni vet missade avsnitt på play så fort jag får chansen å jag tycker det är super.
Lisa Lemke å Tommy myllimäki är toppen men framför allt har jag, förvånade nog, hittat en favorit i Paolo Roberto.(?!)

Jag tycker han är rätt gapig å störande som person.
Men maten han lagar..!
Jag vill testa allt. :)

På lördag tänker jag kopiera menyn från förra veckans program rätt av. :)

Å vad har nu denna lite oväntade Paolo-hyllning med rubriken på detta inlägg å göra?
Jo.
När man ser på just MittKök så hänvisar de till sin sida med samma namn där de exakta recepten finns samlade.

Å det är exakt här som mitt tips kommer in.
Kolla tv-recepten på tv4s recept.nu i stället.
Såååå mycket enklare att hitta det man söker på! :)

Inget nytt kanske, men det revolutionerade lite för mej. :)

Av Lisa - 9 april 2015 13:22

Nu är vi hemma. :)

Har jag sagt att jag älskar mina arbetstider? :)

Av Lisa - 9 april 2015 07:04

Mitt senaste försök till en lite mer vårdad frisyr med mitt tradiga hår.

Funkar skapligt tycker jag.
Men kräver hårspray.
Finns det egentligen något sådant som luktar gott!?

Sitter här med mitt kaffe vid köksbordet å lyssnar på Viggos tjat.
Han tycker tydligen att det hade varit en ypperlig dag för å cykla till fritids.
Det tycker inte jag.
Dels för att mitt jobb å fritids ligger åt helt motsatta håll från varandra men just i dag är vi extremt bilberoende av den enkla anledningen att Leo fortfarande sover.
Jag har inte haft hjärta att skaka liv i honom när han inte vaknat av våra lite lugnare väckningsförsök så nu blir det lite stimm med påklädning i 190 å ett rån i farten. :P

Vi slutar tidigt i dag så vi får se vad eftermiddagen bjuder på.
Jag ska faktiskt testa hur ryggen funkar på gymmet vid halv sju, men innan dess ska vi nog kunna klämma in en del annat. ;)

Vi hörs sen! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards