Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under mars 2015

Av Lisa - 24 mars 2015 15:16

Kom hem flera timmar tidigare än jag räknat med å passar på att ta igen mej en stund.

Hur trött kan man va?
Det är ju helt galet.. :(

Av Lisa - 24 mars 2015 07:06

Ögonen ville inte vakna å jag hade gett hur mycket som helst för att slippa stressa i väg i dag.

Tyvärr låter den där storvinsten vänta på sej(å lär så göra för jag spelar aldrig på nått. :) så jobba måste jag.
Det blir bra när man väl är där.
Men som sagt.
I dag tar det emot.

Ha en bra dag hörrni.
Hej på en stund!

Av Lisa - 23 mars 2015 21:20

En soff-selfie...

Å ett gonatt.
Mer blir det inte i dag.
Puss å gonatt. <3

Av Lisa - 23 mars 2015 18:11

40 minuter senare.
Tiden bara flyger i väg.
Avkoppling å träning i ett.
I Love yoga.
Hur kan man inte liksom? :)

Av Lisa - 23 mars 2015 17:11

Jahapp.
Här sitter jag, ganska så förvånad, plötsligt helt ensam..?! :)

Leo, den lilla svikarn, dissade mej å vår måndagstradition å följde med Martin å Viggo i stället.

Det innebär lite mer än två ensamma timmar att slå ihjäl för min del. :)

Jag har redan planerat en lååååång ostörd yoga-träning å sen blir det MittKök som vanligt. :)

Vi hörs om en stund! :)

Kram å hej! :)

Av Lisa - 23 mars 2015 08:48

Ny vecka.
Nu kör vi! :)

Bjuder på en selfie förståss. :P
Men på Viggo denna gången. <3

Av Lisa - 22 mars 2015 21:40

Söndagsmiddagens grande finale.
Mazarinkaka med grön glasyr. :)
Väldigt enkel å glutenfri förståss. :)
Bara 300 gram riven madelmassa, 3 dl mandelmjöl, 2 tsk bakpulver å 2 ägg som blandas till smet å gräddas i 175 grader i ca 30 minuter.
Glasyren breds på när kakan är kall å består av 5 dl florsocker å 3 msk mjölk plus pastafärg. :)

Då bockar vi av ännu en helg som gick för fort.

Den har varit super på alla vis å det enda jag har å pipa över är vädret.
(Å möjligen Viggos sorgliga inställning till allt å inget.. :()
Jag längtar efter våren å tid utomhus som ni vet men det har varit iskalla vindar å ruggigt mest.
Värmen kommer, det vet jag, men jag är lite utlängtande nu..
Allt blir så mycket lättare med lite sol. :)

Har bäddat ner mej framför MittKök å blir inte förvånad om jag somnar innan det är slut för jag är rejält trött. :)

Kram å gonatt på er nu.
Kram å hej!

Av Lisa - 22 mars 2015 17:38

Efter att ha krängt lax med pressad potatis å smält smör å ärtor.
Då har får somliga energi nog att bygga monument(vem bygger torn liksom? :P)

:D

Till efterrätt blir det en mazarinkaka. :)

Sen är matkoman ett faktum. :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards