Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 17 september 2014

Av Lisa - 17 september 2014 21:25

Ännu mer avsnitt av vad blir det för mat! :)
(Minst en säsong till efter den jag är på innan jag har sett alla. :P)

Å så tittade Daniel in å påminde mej om att jag hade koffeinfria kapslar till nespressopixie'n så det blir extra lyxigt i kväll. :)

Av Lisa - 17 september 2014 20:31

Hör bakas det fröknäcken såhär på kvällskvisten. :)

Matlådor till resterande dagar är klara, chaipuddig till morrondagens frukost står redo i kylen å på spisen kokar vatten till ingefärsdryck.

Om man bara orkar börja, brukar det gå av bara farten. :P

Av Lisa - 17 september 2014 18:39

Vid det här laget vet ni hur mycket jag älskar havet.

Alla årstider!

Vad jag är glad att vi bor just här!

Av Lisa - 17 september 2014 18:02

Mjukar upp träningsvärksstela ben å njuter av havet medan Viggo är på pingisen! :)

Solen strålar å havsluften gynnar mot huvudvärken å jag får motion på köpet! :)

Av Lisa - 17 september 2014 14:53

Hur mycket recept jag än läser går det en stiljé i min matlagning, framför allt på vardagarna.

I dag passar jag på å gör storkok av min favorit, thaisoppa med frikadeller, så jag får matlådor för resten av veckan.

(Receptet är från remsans bistro)

Snälla kan ni inte bara tala om vad ni brukar äta.
Å så önskar jag era bästa tips på alltiett-gratänger å grytor.

Allt mottages tacksam.
För hör står inspirationen helt still..

Av Lisa - 17 september 2014 13:56

"Mamma, om man ser ett stjärnfall så får man önska sej något"

"Jag vet, min högsta önskan, som jag hade önskat då är att jag bara ska behöva säga en sak en gång å sen lyssnar ni."

"Men mamma, du vet väl att sånna önskningar inte slår in!"

Ska man skratta eller gråta!? :P

Av Lisa - 17 september 2014 12:58

Så fort Viggo har slutat ska vi hem å mysa en stund(å ta Treo. Sabla huvudvärk :() innan vi kör på pingis.

Å så ska jag försöka strukturera upp vår nya version av vardag.
Det är en större omställning än vad man tror att jobba raka veckor när man är ovan. :)

Av Lisa - 17 september 2014 07:38

Pedagogerna på skolan:
"I morron på skoljoggen är det bra om ny har lite tjockare kläder på er, som skydd om ni skulle ramla på asfalten"

Viggo:
"Mamma. I morron ska vi ha skyddsdräkter på oss!"

Jag:
"Nej, Viggo, de menar typ en träningsoverall."

Viggo:
"Jag vägrar ha overall på mej när jag springer"

Behöver jag säga att jag ställde klockan en kvart tidigare i dag?

Det slutade efter ett visst gnäll med shorts(å vilket bra skydd!) med hål i.

Ingen är perfekt va. Åtminstone inte min familj. :P


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards