Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under juli 2014

Av Lisa - 27 juli 2014 18:11

Ja. Trött, trött, trött förståss.
Men värre än så är det faktiskt inte egentligen.
Jag kom lindrigt undan, trots att jag pimplade vin fram tills vi satte oss på cyklarna i natt. :D

Dagen har väl inte varit så vidare produktiv, men mysig ändå.
Vi har skrotat runt å grejat med lite smått å vilat i mellanåt.
Vid tretiden promenixade vi inte på Ekebergslundsbadet där vi tog ett dopp i poolen å åt pizza tillsammans med familjen Sylvander. ;)
Precis lagom såhär på en bakis-söndag! ;)

I morron går vi in i den sista semesterveckan.
(Lite panik på den ja. :()
Vi har en hel del trevligheter inplanerade å jag hoppas att jobbångesten kan hållas i schack så vi kan njuta in i det sista.

Nästa vecka gör matsedeln comeback i det arvidssonska köket.
Förhoppningsvis kommer vi va redo å lite inkörda på veckohandling å planering när vardagen drar i gång på riktigt sen nu när vi smygstartar lite. ;)

Nu ska jag sjunka ner en stund i soffan här medan de andra spelar lite Wii. ;)

Kram å hej! :)

Av Lisa - 27 juli 2014 14:04

Nu är det dags igen. :)
Kräftor å tillbehör.
Så galet gott!

Det är inte omöjligt att det blir premiär under kommande veckan. :)

Av Lisa - 27 juli 2014 10:43

Man har ganska så kul på festen om man är hemma klockan fyra.. :)

Det hade börjat ljusna å vi cyklade hela vägen utan jackor.
Än är det sommar hörrni. :)

Festens mittpunkter! <3

Det var en toppenfest.
Fantastisk mat, roliga uppträden, sång å dans! :D


I dag är vi naturligtvis grymt slitna men det var det värt. :)
Kameran är fylld av glada bilder å jag är tacksam att vi fick vara med! :)


I dag gör vi ytterst få knop å det får va okej, för det var verkligen den sista festen på länge nu. :)

Kram å hej så länge! :)

Av Lisa - 26 juli 2014 18:22

Nu är vårt framträdande klart. :)

Festen kan börja! :D

Av Lisa - 26 juli 2014 15:21

Familjen Arvidsson är redy to go! :)

Av Lisa - 26 juli 2014 11:25

Ni vet ju att jag älskar allt som har med mat å göra.
Mat-tv är inget undantag.
:D

Gör ni också det?

Spana in Jamie Olivers foodtube.
Lättast är det å följa på fejjan! :)

Av Lisa - 26 juli 2014 11:01

Kvavt å varmt men inget badväder.

Då är vi ganska glada att vi har en gillestuga där det är svalt. :)

Av Lisa - 26 juli 2014 10:32

Här kommer ett recept på en användbar, lite ovanlig å galet god "sås".
Låt er inte avskräckas av mängden ingredienser eller hackandet, för det är värt det, alla gånger.
Å skippa för Guds skull inte fänkålen även om ni inte gillar det.
In denna sås funkar den, jag lovar! :)

Cajunremoulad.

50 gram cornichoner(inlagda mini-gurkor)
1/2 rödlök
1 liten röd paprika
1 liten fänkål
Ca: 2 msk hackad persilja
2 1/2 dl majonäs(hemmagjord är godast!)
2 tsk dijonsenap
2 msk chilisås (typ Heinz)
2 droppar tabasco
3 tsk citronsaft

Så här ser gurkorna ut. :)

Blanda majonäsen med dom andra "blöta" ingredienserna.
Finhacka lök, fänkål å paprika å blanda i hop.

Servera till grillat kött, hamburgare eller till a match made in heaven: kryddkorv! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards