Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 30 juli 2014

Av Lisa - 30 juli 2014 21:55

Två katter i min soffa i kväll. <3

Det blev en dag med regn å åska till slut.
Luften känns lite bättre så i natt hoppas jag på att få sova en anings godare. :)
Hoppas luften håller sej någorlunda klar även i morron för då är det dags för årets tosselilla-trip. ;)
Vi kör på förra årets vinnande koncept å åker dit i sällskap av Stina, Daniel å Alva. :)
Dessa tre har vi även spenderat hela denna dagen i hop med.
Alva å Daniel kom redan vid åtta å Stina efter jobbet. :)
Vi har ätit, pratat, skratta å lekt! :)

Nu ska jag bädda ner mej här. ;)
Hörs i morron.
Kram å gonatt!

Av Lisa - 30 juli 2014 18:55

Vad är det frågan om?

Ju mer jag vill hitta tillbaka till det hälsosamma livet, desto sämre äter jag...

Jag sätter mitt hopp till efter semestern.
Då bara måste jag skärpa mej...
Å ångesten växer i takt med kilona på vågen.. :(

Av Lisa - 30 juli 2014 15:04

Internet-shopping i all ära,
men det är nått visst med just H&M's höstkatalog. :)

Av Lisa - 30 juli 2014 11:47

Moln eller ej.
Är det 27 grader, då måste man bada! :)

Av Lisa - 30 juli 2014 10:37

Grå tapet istället för blå väv.
En låg vit säng med lådor istället för loftsäng.
Ny sänglampa.
En ny Kallax-hylla i stället för en silverfärgad Billy å en back-hylla.
Skrivbord å stol å skrivbordslampa.

Viggo's rum är färdigt! :)

Av Lisa - 30 juli 2014 08:24

"Som en dränkt katt"

Dexter var dygsur när han kom in i morse. Han måste ha tyckt att regnet var befriande å varit ute i det med flit.
Lilla gubben, han gillar inte värmen nått vidare.

Inget kaffe på trappan, men väl på altanen i skydd för det lilla regn som fortfarande droppar.
Jag hoppas för allt i världen strider blir mer, både av regn å åska, för shit vad varmt det är på nätterna.
Här har både katter å barn hållt låda så det blev inte särskilt mycket sömn alls.
Jag har ju helst fönstret öppet i sovrummet även på vintern med, så ni fattar ju vilken sovtemp jag trivs bäst med. ;)

Det verkar redan från start va en bättre dag i dag.
Barnen leker inne på Viggos rum å har faktiskt inte bråkat nått alla än.

Martin är å hämtar upp Daniel(som lämnat Stinas bil för däckbyte) så vi får lite frukostsällskap.
Jag var sugen på bacon å äggröra så det får det bli.
Å i dag ska jag äta bättre(igen) för det känns av att jag både åt potatismos å kex under gårdagen.
Förhoppningvis kan jag använda innesittarvädret till å ge mej förutsättningar på lc-kost-all-in fr.o.m Nästa vecka. Tänkte baka fröknäcken å steka köttbullar att lägga i frysen. ;)

Hoppas ni har en bra dag.
Vi hörs snart igen. :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards