Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 26 juli 2014

Av Lisa - 26 juli 2014 18:22

Nu är vårt framträdande klart. :)

Festen kan börja! :D

Av Lisa - 26 juli 2014 15:21

Familjen Arvidsson är redy to go! :)

Av Lisa - 26 juli 2014 11:25

Ni vet ju att jag älskar allt som har med mat å göra.
Mat-tv är inget undantag.
:D

Gör ni också det?

Spana in Jamie Olivers foodtube.
Lättast är det å följa på fejjan! :)

Av Lisa - 26 juli 2014 11:01

Kvavt å varmt men inget badväder.

Då är vi ganska glada att vi har en gillestuga där det är svalt. :)

Av Lisa - 26 juli 2014 10:32

Här kommer ett recept på en användbar, lite ovanlig å galet god "sås".
Låt er inte avskräckas av mängden ingredienser eller hackandet, för det är värt det, alla gånger.
Å skippa för Guds skull inte fänkålen även om ni inte gillar det.
In denna sås funkar den, jag lovar! :)

Cajunremoulad.

50 gram cornichoner(inlagda mini-gurkor)
1/2 rödlök
1 liten röd paprika
1 liten fänkål
Ca: 2 msk hackad persilja
2 1/2 dl majonäs(hemmagjord är godast!)
2 tsk dijonsenap
2 msk chilisås (typ Heinz)
2 droppar tabasco
3 tsk citronsaft

Så här ser gurkorna ut. :)

Blanda majonäsen med dom andra "blöta" ingredienserna.
Finhacka lök, fänkål å paprika å blanda i hop.

Servera till grillat kött, hamburgare eller till a match made in heaven: kryddkorv! :)

Av Lisa - 26 juli 2014 09:18

En liten förfrukost i sängen framför en film.
Ibland får man mysa till det ordentligt! :)

Ja, hej på er! :)
I dag tar vi oss en lugn lördag.
Barnen kollar fortfarande på sin film å jag å Martin dricker kaffe på altanen(bara en vecka kvar med denna fina morronvana. hur ska jag klara det? :() innan frukosten ska dukas fram. :)

Dom galna katterna. :)

I dag är det dags för sommaren sista å största fest. Daniels 40årsdag ska firas med pompa å ståt. ;)
Kl. 16 smäller det, då ska här lekas lekar, äta gott å träffa en massa nya människor. :D
Just nu duggregnar det i asarum, vilket känns helt okej för min del, just nu.
Men fram tills festen börjar hoppas jag det har slutat.

Vi hörs igen mina vänner.
Nu blir det frukost! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards