Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 7 juli 2014

Av Lisa - 7 juli 2014 21:27

Semestern fortsätter! :)

Av Lisa - 7 juli 2014 16:07

Dåligt med besök å dåligt med inlägg.
Sommar å semestertider.
Det är bloggarnas lågsäsong helt klart.

Ligger utslagen i trädgårdens enda skugga å sällskapar med Viggo:n som bygger lego.

Vi har varit vid sjön så gott som hela dagen å det är underbart å få bada å bara va. ;)

Annars händer inte mycket mer just för tillfället.

Vi vilar från det mesta helt enkelt.
:D

Av Lisa - 7 juli 2014 12:13

Egentligen en helt vanlig vardags-måndag.
Men ändå inte. :)

Semester.
Bra grejer det!

Av Lisa - 7 juli 2014 12:11

Egentligen en vanlig vardags-måndag.
Men ändå inte. :)

Av Lisa - 7 juli 2014 10:36

Ett gäng plättar.
Bästa receptet:
3 dl mjöl, 6 dl mjölk, 3 ägg å salt.
:P

Å frittata.
Recept:
6 ägg, 2 msk vatten.
Valfri fyllning
(squash, potatis, svamp osv)riven ost.
Ev. Knaperstekt bacon.

Smöra en liten ugnsform(eller ugnstålig panna!).
Häll i äggsmeten.
Fyll med valfri fyllning.
Krydda med passade krydda.
Ställ in i 200 grader i tio minuter.
Höj värmen till 250.
Toppa med riven ost å låt gratinera i ett par minuter.

Strö över knaperstekt bacon om ni vill.

Dagens frittata är för vår del fylld chilipotatis som blev över i går! :)

Av Lisa - 7 juli 2014 08:35

Hej på er här från min trappa. :)
Kaffet är upphällt å solen skiner. :)

Gick å la mej halv tio i går, så jag borde ju va piggare än piggast! :)

Har drömt att jag varit på anställningsintervju på drömjobbet(daglig verksamhet för personer med demenssjukdom) å önskar att det ligger nån sanning i den. :)
Tänk vilken lycka? Världens roligaste jobb å inget helgjobb alls?
Ja ja, dream on. :P

Nu har vi åtminstone fyra veckors familje-semester framför oss.
Första veckan börjar i dag.
Martin ska till tippen en runda(man måste göra nått med förståss) å sen tänker jag mej en tur till havet framåt eftermiddagen. :)

Nu blir det frukost. :)

Tänk vilken tur att sommaren kom en sväng nu va? :)

Om bara Dexter kunde sluta jaga Jax så man kunde slappna av lite..!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards