Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 24 juni 2014

Av Lisa - 24 juni 2014 22:00

Eller tvärtom? :)

Min förmåga att somna på kvällarna har fortfarande inte repat sej sen helgen.
I går låg jag vaken till ett å snurrade.

I kväll kör jag på Glee-maraton tills ögonen går igen av sej själva. :)

Nytta med nöje?
Eller kan det möjligen va så att jag blir för involverad i fjortis-intrigen å kan inte somna för det? :)

Kan kvitta.
Bra är det i allafall å det står jag för! :D

Av Lisa - 24 juni 2014 20:42

Så mycket gladare direkt! :)

Jag älskar verkligen min träning! :)

(Låter extremt präktigt jag vet.
Är förvånad själv över hur jag kommit att dyrka de där passen.
Men det är helt sant! :D)

Av Lisa - 24 juni 2014 18:42

Tisdag innebär som vanligt tabata på gymmet.
Riktigt längtar för det är precis vad jag behöver i dag.
En urladdning.
Är trött å stressad å sugen på allt onyttigt jag kan komma på.

Bort bort bort med det å in med lite svett å träningsvärk! :)

Av Lisa - 24 juni 2014 13:44

Perfekt att smula över salladen för å ge den lite mer piff eller om någon i sällskapet inte äter fetaost. :P

Av Lisa - 24 juni 2014 12:37

Viggo är i väg hos en kompis å Leo roar sej själv.
Jag borde ta tag i lite måsten men har ingen lust faktiskt.
Sitter ute på trappan å suger åt mej lite D-vitaminer nu när solen faktiskt tittar fram. :)

Sa att jag skulle hämta Viggo vid ett, men tänker nog ringa å kolla om han vill stanna lite.
Var lite småsnål i beräkningen där. :P
Har fortfarande svårt å greppa att jag har ett barn som är stort nog för å va i väg å leka själv...?! <3

Annars då?
Lite olustig å stressad i dag.
Jag vill verkligen inte slösa bort min semester å önskar mej sommarvärme nu snarast.
Ska försöka komma på nått vettigt å laga till middag men inspirationen till det vill inte heller infinna sej.
Men men, det blir snart bättre gissar jag. :)
Med lite kaffe å lite sol till så. :)

Av Lisa - 24 juni 2014 11:15

Det blev en matpaj här i går.

Närmare bestämt en freestylead sådan med spenat å fetaost.


 


Spenatpaj.

Gör å förgrädda din favorit pajdeg(jag gjorde som vanligt lc-varianten a la #56kilo).

Fräs en påse fryst(men tinad) bladspenat tillsammans med två finhackade vitlöksklyftor å två strimlade salladslökar(funkar säkerligen toppen med purjo, men det hade jag ingen. :P).

Krydda med salt å svartpeppar å låt svalna lite.

Gör en äggstanning på 3 ägg, 2 dl mjölk å 1 dl creme fraiche.

Blanda ner spenaten i stanningen å häll allihopa i pajskalet.

Strö över valnötter å smula ett block feta på toppen.

In i ugnen i 225 grader i ca 30 minuter.

 

 Gravad lax passar till(min senaste crawing, som just nu passar till allt!) eller kanske någon god salami eller ägg.

Eller bara som den är med en god sallad. :)

Av Lisa - 24 juni 2014 08:37

Leo-sötnos önskar gomorron! :)
Har har för övrigt letat upp nån serie (i kids!) på netflix där de just diskuterade olika sorters diarré?!
Jag blev klarvaken direkt å tycker nog att barnprogrammen var bättre förr! :)

Vi ligger fortfarande i sängen men det börjar bli läge å smyga upp dricka den där första koppen kaffe i stillhet innan familjecirkusen drar i gång. :)

Planerna för dagen är få.
Men något ska vi nog komma på.
Vi fortsätter ta det lugnt å göra nytta.
;)

Hoppas er dag blir bra! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards